Alla inlägg den 8 oktober 2018

Av Sirpa - 8 oktober 2018 07:35

Det var så länge sedan som jag kände denna förväntansfulla glädje redan vid uppvaknandet på morgonen.

Känns som att jag hittat platsen som passar min själ i bytet av arbetsplats.

Första veckan har passerat och jag skall idag ha min första ensamma körning.
Kommer att hämta gäster från Birka vid Stadsgården i Stockholm.
Självklart lite pirrigt då jag bara åkt den vägen två gånger hittils, sittande bredvid med noteringsblock i handen.

Pluggade lite färdvägar igår kväll och det känns bra.
Har dessutom en kollega med i en annan buss så vi är två som åker dit.
Sedan därifrån till Eskilstuna.

Jag har haft en lindrig uppstart på Björks.
Inte så långa dagar och ordentlig vila.
Det är jag medveten om att i framtiden kommer det inte vara lika enkelt.
Kommer säkert långa dagar och reducerade vilotider.

Vintern och halkan är ju på väg och det innebär förseningar och andra olägenheter
Men jag bekymrar mig inte över det.
Har ju varit med i så många år och vet att det stundtals kan vara ett rent helvete på vägarna.
Jag för lösa problemet då
Det jag känner att det är tryggt med vetskapen att jag dygnet runt kan få hjälp, vad som än händer.

Björks är ett fungerande företag med rutiner och kompetens.

Jag vet också att jag inte tvingas in i någonting som för mig är ohållbart
Körningarna är alldeles för värdefulla för att sumpas bort med förare som inte mår bra i sin roll.

Trafiksäkerhet och trygghet för gästen och föraren är grundpelare i företaget.

Denna vecka kör jag ensam allt som jag fått tilldelat.
Givetvis har Trafikledningen frågat mig om jag vill och kan ta dessa körningar.
Aldrig att de skickar ut mig i nåt jag inte klarar.

Idag hämtar jag på Birka.
Onsdag Eckerö med start i Eskilstuna och jag åker med båten.
Riktigt lång dag men det känns helt ok för mig.
Vilar på båten och äter god mat.
Pratar med kolkegor där och det tycker jag mycket om.

Helgen kör jag tågersättning mellan Enköping och Västerås.
Då kör jag den nya dubbeldäckaren.

Sedan hoppas jag på att veckan därpå få träna in lite nytt igen och köra vidare på det jag lärt mig så det sitter stabilt i min hjärna.

Vill ju köra allt och lära mig hitta till olika städer och ställen.
Jättespännande.

Det märks i hela mig att jag mår bra igen.
Har fått motivation till att göra så mycket hemma också.
Planera framåt och tankarna är ljusa, lugna och glada.

Det som är jobbigt i livet orkar jag bära igen, stark och med hopp och förväntan
Jag sover gott och det gör också att jag är utvilad.
Oket som vägde ett ton minst, som jag hade på axlarna har lyfts bort i och med byte av arbetsgivare.

Man måste trivas i det man jobbar med.
Få känna ett värde och vara trygg i sin roll, annars suger det bara en massa energi i onödan
En rörig, slitsam och bråkig tillvaro är inget för mig.

Jag kan jobba massor, det har jag inget emot. Men klarar inte att användas som ett objekt i en ständig röra.
Jag är värd bättre efter alla dessa år i branschen.

Jag älskar att leverera till kund och min arbetsgivare om jag behandlas väl.

Jag är en människa av kött och blod.
Med känslor och ett eget liv.

Dessutom en morgonpigg sådan.




Av Sirpa - 8 oktober 2018 07:06

Nova är en så nyfiken, undersökande, lekfull och kelig pratkatt att vi är helt faschinerade av henne.

Hon ska med överallt.
I badrummet igår, upp på handfatet och undersökte vad som fanns uppåt och bakom spegeln.

Kanske såg hon sig själv i den.

Vi möblerade ju om igår i rummet, hallen och balkongen.
Det var så spännande tyckte hon.
Dammsugaren skrämmer henne inte längre som i början.
Jag väntade ju en dryg vecka så hon hann boa in sig lite innan jag använde dammsugaren.
Då drog hon sig undan.
Nu är hon kvar i samma rum och kliver över den när den ligger på golvet avstängd.

Hennes klätter och klopelare fick en bättre plats, mera i focus så han koll på allt därifrån.
Det gillade Nova.
Hon var mycket på den och klöste, lekte och sov längst upp.

Nu har Nova varit en månad hos oss och vi är verkligen en familj som trivs med varandra.

Älskade lilla hjärtegryn.

Inatt sov hon hos mig hela natten.
Natten innan låg hon mellan oss utsträckt.
Det bekommer henne inte att vi rör på oss på natten och vänder oss, drar i täcket och lever om.
Hon är så trygg.
Det måste ju vara jättevarmt mellan morsan och husse. Härligt tycker hon.

Vi har inrättat morgonrutiner som hon älskar.
En turordning i det vi gör efter att vi lämnat sovrummet.
Det gillar hon och finner enorm trygghet i.

Sambon berättade ju då jag var till Öland några dagar så hade hon ropat efter mig och vandrat oroligt från rum till rum.
Till slut funnit sig tillrätta hos honom och nöjt sig med det.
Sedan kom jag hem och hon var överlycklig.

Härom dagen då jag kom hem från jobbet hade hon rusat från balkongen i full karriär till dörren då hon hörde nyckeln i låset.
Massor att prata om när jag kommer varje dag.

Så härlig tjej.
Älskar denna lilla pälstoffla.
Hon har katterna som är gjorda av betong som kramkompisar.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards