Alla inlägg den 18 oktober 2018

Av Sirpa - 18 oktober 2018 04:52

Hade en lite konstig dag igår Onsdag.
Min andra lediga dag i veckovilan.

Senaste veckorna har ju varit väldigt intensiva arbetsmässigt med massor av nytt att lära.
Ny sorts bussar, nya körningar, inlärning linjer och färdvägar på beställningar.
Mycket kunder, härliga kollegor och rutiner att skapa i precis allt så jag får en chans att få till en struktur.

Jag vill ju skapa en egen struktur och skapa rutiner som blir trygga och i detta effektiva för mig i arbetet.
Beställningskörningarna är spännande och intressanta tycker jag.

Gillar att ha mina kunder länge hos mig.
Eckeröturerna är ju sådana.
Jag hämtar upp, kör oss till båten, tillbringar en del tid på båten med kunderna och sedan kör jag hem dem.
Jätteroligt.
Väldigt långa dagar och jag är jättetrött efter hemkomst.
Men det gör inget för jag är tillfreds.
Känner att jag gjort ett bra arbete och har ett värde.
Mycket omtyckt av mina gulliga kunder har jag redan blivit och det känns toppen.
Gillar ju att jobba på individnivå när det behövs.
Service, god information, noggrannhet, vänlighet och skön busskörning är det jag vill ge mina kunder.

Kunden får en resa som denne minns och vill uppleva igen.
Björks ger ett ansikte utåt som lockar till att vilja åka igen.
Det är mitt sätt att arbeta.

Detta är inte gratis vad gäller mitt utflöde av energi.
Jag blir trött men mycket nöjd och glad.
Får åter så oerhört mycket av kunderna och kollegorna överallt.
Jätteroligt och givande arbete.

Väl ledig har jag sedan mycket att göra hemma.
Tvättar, städar, plockar med min grönskande balkong, handlar och fixar mat.
Bakar och donar med hemmet.
Igår var jag till centrala delen av Västerås och tog körkortsfoto.
Skickade in allt för tillverkning av nytt körkort.
Samtidigt förnyelse av tunga behörigheten.
Även Förarkortet behövde förnyas.
Båda blev ordnade igår.
Skönt få det ur världen.
De är sedan giltiga i 5 år.

Var in på Myrorna och botaniserade runt bland alla fynd.
Grejer i mängd.
Kom hem med lite till balkongen inför kommande sommar.
Detta får bli ett eget blogginlägg om dessa prylar.

Letar efter den ultimata jobbarväskan också.
Hittade en praktisk på Väskan men den var för liten i storlek tyvärr.
Letar vidare.
Kanske hittar på Gekås sedan när dottern och jag åker ner i Januari.

Tog lite foton av den tömda ån som håller på att byggas om.



I hela centrum pågick det byggen och renoveringar av olika slag.
Kan behövas för att få folk till centrum.
Butikerna behöver kunder.

Gick sedan hemåt via Coop där jag handlade sånt som behövs idag för Äppelpajen på jobbet.
Vaniljvisp självklart.
Fluffig och god, hör till pajen.

Trött och nöjd vandrade jag hemåt.
Åt en macka och lade mig på soffan för att vila en stund innan det var dags att fixa lunch till sambon kom hem på sin rast.
Somnade och sov i ca 20 minuter.
Tyder på att jag är ganska trött.
Hade sovit bra under natten så det är nog hjärnan som vill ha lite extra tid för återhämtning.

Sedan lunch som bestod av Ärtsoppa med gott bröd. Gräddade pannkakor som kärestan önskade idag.
Vi åt dessa med min hemgjorda jordgubbssylt och vaniljvisp.

Dukade undan, körde disken och kärestan åkte iväg för att köra sin sista vända för dagen.
Jag lade mig för att se på tv och slappa.
Somnade till ett par korta svängar där i soffan.

Har haft ont i min högra handled som jag gjorde illa i måndags på bussens luckor.
Stukade den nog.
Men så irriterande med smärta i varenda vridning av handleden.
Har haft ett stöd på den stundtals för att undvika vridning
Inte lätt när det är höger dessutom som jag hela tiden använder.

Känner nu att smärtan börjat avta.
Får försöka vara lite försiktigare idag så den får vila.
Kommer att köra igen imorgon så då måste den vara ok.
Idag blir det linjekännedom.

Vi fick också ett kämpigt besked i måndags efter att kärestan träffat sin läkare.
Inget jag skriver mera om nu.
Men det kommer skapa en framtid som vi inre riktigt räknat med
Men vi är två och riktiga kämpar.
Det kommer att ordna sig.
Det ser vi till.
Kärleken och livsglädjen kommer att ge oss det som behövs för att orka.
Vi lever här och nu.
Morgondagen vet vi inte ett dugg om.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards