Alla inlägg den 19 oktober 2018

Av Sirpa - 19 oktober 2018 05:47

Äntligen kunde jag så ta min egen Cindy till jobbet i Hallstahammar på morgonen
Hon är lite bulig och skrapad med fel färg på vänster sidospegel men hon rullar.
Det är viktigast, att jag kan använda henne som det är tänkt.

Kom till jobbet en bra stund innan min jobbdag började.
Ställde fram äppelpaj. Vispade till Vaniljvispen och ställde fram pappersfat och skedar.

Sedan körde Lotta och jag igång dagen.
En blandad dag.
Körning med skolbarn från landet utanför Kolbäck och Hallsta.
Så fint med alla gårdar och hus.
Jag vill ju ut på landet.
Få bo i lugn och ro utan störiga grannar och stressande trafik.

Skönt att köra där med dessa fina barn.
Lugna, glada, pratiga och harmoniska ungar.
Alla hälsade så glatt och tog på sig säkerhetsbältet utan tvekan. Det var de vana vid.

Vår dag var varvad med Brukslinjen, Servicelinjen och skolkörning.
Jättebra blandning och dagen gick fort.
Vi var till depån för frukost, lunch och städning/tankning.
Vi körde goa seniorer som behövde hjälp med sina rollatorer.

Vid ett tillfälle fick vi en stund över och jag tog foton på den vackra höstdagen och våran buss.




Trivs som fisken i vattnet med dessa körningar och kunder.
Så skönt också att inte behöva hantera biljetter och försäljning då allt är gratis för kunden.

Fick också igår mitt schema för resten av året.
Vet när jag har lediga dagar och mina Eckerökörningar är inbokade och klara.
De övriga dagarna blir det lite blandat av allt möjligt.
Precis så som jag vill ha det just nu.
En variation så jag lär mig allt.

Åkte så hem i rusningstrafiken till Västerås.
Behöver hitta nån lugnare väg hem vid den tiden på dygnet.
Gamla vägen via Kolbäck får det bli nästa gång.
Gillar inte hetsen på E18.

Av Sirpa - 19 oktober 2018 05:18

De varma dagarna är nog över nu

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards