Alla inlägg den 30 oktober 2018

Av Sirpa - 30 oktober 2018 05:22

Förkylningen jag tampats med i över en vecka börjar klinga av.
Två nätter i rad har jag fullkomligt badat i svett. Sovit tungt efter de hostnätter som trasat sönder sömnen innan.

Vaknade så vid midnatt båda nätterna.
Tagit mina sängkläder och tassat ut till soffan för att där hosta ur mig det som måst upp ur luftrören där på natten.
Kärestans tunga snarkningar har också gjort att jag inte kunnat somna om.
Då är soffan bra att ta till.

Somnade om efter ca 1 timmes vakentid båda nätterna.
Med Nova tätt intill såklart.

Väckningen stod på 4.30
Denna vecka tränar jag Flexlinjen i Hallstahammar och Kolbäck.
Igår körde Lotta, min handledare och idag kommer jag köra med henne bredvid.

Inte det lättaste att hitta de smidigaste vägarna till adresserna som bokningarna är på.
Hallsta är inte så stort men många vägar, gator och hus finns det.
Det grävs och stökas överallt så det hindrar våra vägval dessutom.

Flera rullstolar körde vi igår och det är för mig ännu lite otäckt
Köra dessa upp och ner för rampen, koppla fast och bälta kunden noga.
Allt tar tid och stress får inte förekomma
Sedan väldigt försiktig körning med vår värdefulla, sköra last.
Mycket bära kassar och leda av rollatorer

Sedan är det en Elbuss som vi kör med.
Ska bli kul att köra den idag.
Igår intog jag all information och rutiner i dessa speciella körningar.
Varje rast i depån laddas bussen igen
Den står inomhus varm och behaglig.
Mycket att tänka på även med hanteringen av den bussen.

Den är ju helt tyst när den glider fram och folk hör inte att vi kommer.
Det händer ofta att människor bara går ut i gatan när vi tysta kommer rullande och sedan blir de jätterädda.

Efter gårdagens inlärning av allt var jag jättetrött. Åkte till Sura för att få Cindys däck bytta. Hon har helt nya friktionsdäck som jag gärna ville ha på då halkan kommit.
Det var jättehalt på morgonen då jag åkte till jobbet.

Cindys hjulmuttrar satt så hårt fast att de måste tas loss på manellt vis med insmörjning först.
Så det tog lite tid och hon fick sedan helt nya hjulmuttrar.
Nu rullar jag tryggt i vinter.

Snart ska jag iväg igen och denna dag kör jag, med Lotta bredvid.
Känner på mig att jag nog är rätt trött i eftermiddag då jag kommer hem.

Av Sirpa - 30 oktober 2018 01:13

Söndagen bjöd på kalas hos min yngsta dotter.
Lillan fyllde 8 år den 24/10 och kalasandet blev med temat Hundar.

Hon själv hade sloköron, nos och morrhår.

Hennes moster hade gjort cupcakes med formen av sådant som vi plockar upp med påse efter vovvarna.
Bra fantasi :)

Vi festade och satte svansen på hunden,med olika resultat. Ibland hade hunden svansen på ryggen och ibland på nosen.
Inte lätt med förbundna ögon.

Paketöppning med glädjetjut.
Korv med bröd till middag när timmarna närmade sig eftermiddag och straxt hemgång
Jag var på kalaset själv då kärestan låg hemma sjuk.
Han var tom hemma från jobbet.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards