Alla inlägg den 12 oktober 2018

Av Sirpa - 12 oktober 2018 04:11

Då var det dags att köra min första Eckerökörning på egen hand.
Var igång tidigt.
Cyklade till jobbet i god tid för att få fart på alla rutiner inför resan.

Gjorde iordning bussen.
Städade ur och förberedde.
Upp med fönsterskylt och bussnummer.
Fick passagerarlistan.
Skulle hämta i Enköping på två ställen då Köpingsbussen var full.
Spännande.

Åkte tom till Eskilstuna och började där.
Vidare Strängnäs och sedan de två stoppen i Enköping.
Blev totalt 42 gäster
Full fart till Uppsala och en 15 minuters rast vid en mack.
Kiss, rök och kaffepaus för gästerna.
Jag behövde de 15 minuterna för körtiden.

Var orolig över hur jag skulle hinna i tid då de två extrastoppen tog tid för mig.
Samt långsamma fordon och vägbyggen som sinkade tidtabellen.

Körde efter mina noteringar.
Ringde sambon som kollade upp sträckans tid och det visade sig att jag kom fram i bra tid.
25 minuter innan båtens avgång.

Gästerna gick iväg och jag gjorde bussen klar för att lämna den.
Stängd och låst noggrant.
Fick hjälp av en kollega att få allt rätt.

Snabbt upp på båten.
Hade då 10 minuter till godo fast jag jobbade extra med allt i bussen för att få det rätt
Fick dela hytt med en kvinnlig kollega på båten.
Lade in jacka och väska för att sedan gå och äta. Var jättehungrig.
Hade gått 6 timmar sedan jag började jobba.

Satt länge med goa kollegor från annat bolag och pratade, skojade och åt av den goda buffen ombord.
Drog mig till hytten med en mugg kaffe.
Mycket folk på buffen denna gång.
Över 700 passagerare på båten så det var bara knappt halvfullt.

Vilade en stund och handlade sedan godis på Taxfree.
Satt och pratade med passagerare och med gäster från min buss.
Jag hade berättat för dem att det var första ensamma turen för mig.

Skojade med dem tidigare och kände att vi hade en jättebra kontakt redan då.
Härliga gäster allihopa

Båten lade till åter i Grisslehamn 19.30 och vi förare fick gå av först för att hinna till bussarna innan alla kom.
Låste upp och startade.
Upp med luckorna och förberedde hemfärden.
Lastade in och kom iväg väldigt bra.
Hängde på en van kollega som körde på ordentligt längs den smala vägen i mörkret.

Vi var en sträcka 5 bussar i karavan innan vi åkte åt lika håll.
Riktigt kul körning.
Tiden gick, gästerna var glada och avslappnade.
Släppte de första i Enköping på två ställen.
Fick mängder med beröm, kramar och framtida önskningar om att få bli bokad av dem för nästa resa.

Vidare till Strängnäs och sist då Eskilstuna.
Då var klockan 23 på kvällen.
Riktigt förfriskade gäster kvar och jag hade att göra med att leta glasögon, borttappad mobil och annat.
Skamsna och fulla gick de av med hjälp av mig.
Jag tog det med ro.

Grovstädade där i Eskilstuna och åkte sedan hem till Västerås.
Hade mycket att städa.
Dammsög, skurade utspilld öl som runnit i bussen.
Tvättade bussen. Tömde toan och fyllde sanervätska. Städa toan.
Skulle tankat med trafikledningen hittade inre reservkortet.
Mitt har ju inte kommit ännu.

Slutade 01.50 för denna denna gång.
Trött, svettig, skitig och jätteglad trampade jag hem i natten.

En jättelyckad första tur Eckerö.
Kom hem och duschade.
Tog lite kaffe och macka och lade mig vid 2.15 och slocknade bums.





Av Sirpa - 12 oktober 2018 04:02

Då var det dags att köra min första Eckerökörning på egen hand.
Var igång tidigt.
Cyklade till jobbet i god tid för att få fart på alla rutiner inför resan.

Gjorde iordning bussen.
Städade ur och förberedde.
Upp med fönsterskylt och bussnummer.
Fick passagerarlistan.
Skulle hämta i Enköping på två ställen då Köpingsbussen var full.
Spännande.

Åkte tom till Eskilstuna och började där.
Vidare Strängnäs och sedan de två stoppen i Enköping.
Blev totalt 42 gäster
Full fart till Uppsala och en 15 minuters rast vid en mack.
Kiss, rök och kaffepaus för gästerna.
Jag behövde de 15 minuterna för körtiden.

Var orolig över hur jag skulle hinna i tid då de två extrastoppen tog tid för mig.
Samt långsamma fordon och vägbyggen som sinkade tidtabellen.

Körde efter mina noteringar.
Ringde sambon som kollade upp sträckans tid och det visade sig att jag kom fram i bra tid.
25 minuter innan båtens avgång.

Gästerna gick iväg och jag gjorde bussen klar för att lämna den.
Stängd och låst noggrant.
Fick hjälp av en kollega att få allt rätt.

Snabbt upp på båten.
Hade då 10 minuter till godo fast jag jobbade extra med allt i bussen för att få det rätt
Fick dela hytt med en kvinnlig kollega på båten.
Lade in jacka och väska för att sedan gå och äta. Var jättehungrig.
Hade gått 6 timmar sedan jag började jobba.

Satt länge med goa kollegor från annat bolag och pratade, skojade och åt av den goda buffen ombord.
Drog mig till hytten med en mugg kaffe.
Mycket folk på buffen denna gång.
Över 700 passagerare på båten så det var bara knappt halvfullt.

Vilade en stund och handlade sedan godis på Taxfree.
Satt och pratade med passagerare och med gäster från min buss.
Jag hade berättat för dem att det var första ensamma turen för mig.

Skojade med dem tidigare och kände att vi hade en jättebra kontakt redan då.
Härliga gäster allihopa

Båten lade till åter i Grisslehamn 19.30 och vi förare fick gå av först för att hinna till bussarna innan alla kom.
Låste upp och startade.
Upp med luckorna och förberedde hemfärden.
Lastade in och kom iväg väldigt bra.
Hängde på en van kollega som körde på ordentligt längs den smala vägen i mörkret.

Vi var en sträcka 5 bussar i karavan innan vi åkte åt lika håll.
Riktigt kul körning.
Tiden gick, gästerna var glada och avslappnade.
Släppte de första i Enköping på två ställen.
Fick mängder med beröm, kramar och framtida önskningar om att få bli bokad av dem för nästa resa.

Vidare till Strängnäs och sist då Eskilstuna.
Då var klockan 23 på kvällen.
Riktigt förfriskade gäster kvar och jag hade att göra med att leta glasögon, borttappad mobil och annat.
Skamsna och fulla gick de av med hjälp av mig.
Jag tog det med ro.

Grovstädade där i Eskilstuna och åkte sedan hem till Västerås.
Hade mycket att städa.
Dammsög, skurade utspilld öl som runnit i bussen.
Tvättade bussen. Tömde toan och fyllde sanervätska. Städa toan.
Skulle tankat med trafikledningen hittade inre reservkortet.
Mitt har ju inte kommit ännu.

Slutade 01.50 för denna denna gång.
Trött, svettig, skitig och jätteglad trampade jag hem i natten.

En jättelyckad första tur Eckerö.
Kom hem och duschade.
Tog lite kaffe och macka och lade mig vid 2.15 och slocknade bums.





[Bild]

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards