Alla inlägg den 23 april 2018

Av Sirpa - 23 april 2018 03:40

Måndag morgon och arbetsvecka.
För min del innebär detta att jag jobbar med Kundsupport 4 dagar i rad.
Täcker upp för dem som har lite semester.

Kärestan har en vidrig vecka med bara en ledig dag och arbetshelg.

Vaknade redan 2.30 fylld av oro och stress i bröstkorgen.
Riktigt jobbig känsla.
Vet inte om jag hade drömt något eller om jag känner mig så egentligen av det jobb jag har. Känner oro inför vad som väntar när jag knäpper igång datorn. Inga mejl är ju positiva.


Igår morse då jag fick möjligheten att vakna i husvagnen, var så behaglig.
Med promenaden i kyliga, stilla morgonen som gav mig en energiboost.
Härligt!
Minns ännu hur tyst och lugnt det var, där jag gick med kaffekoppen i hand.

Inte en människa igång ännu fast klockan då var vid 7. Ingen stress nånstans.

Sedan efter frukosten gick jag till Servicehuset och diskade.
Min favoritsyssla. Handdiska.
Tömde toaletten efter det.
Servicehusen som finns är så rena och fräscha.
Sådant är viktigt.

Återkom till vagnen och satte upp grejer i förtältet som kommer hehövas under säsong.

Det fanns att plocka med hela förmiddagen fram till straxt efter 12 då sambon kom och hämtade mig.
Då hade jag krattat nästan hela tomten och burit bort flera lövkorgar med gamla löv, kvistar och torrt gräs till skogskanten, där grannarna lade sitt.
Bra högar som blir kompost.

När sambon anlände var jag klar och kunde stänga till och låsa.
Skruvade ner värmen till +10 och kylskåpet till minimum.
Drog ner rullgardiner för skydd mot solen.
Låste och körde sedan bilen hem.

Kom hem och fixade mat åt mig.
Högrevsburgare med stekt vitkål.
Städade balkongen som var dammig och snuskig från det som yr på vägen hela tiden.
Samma varje vår innan gatorna sopats.

Klippte ner murgrönorna och andra blommor.
Får se om de överlevt vintern.
Allt torkade ihop så de senaste veckorna.
Det visar sig.

På balkongen står även möbler som ska till husvagnen.
Alla stolar bla. Skohylla, trådbackshylla på hjul som jag har i förtältet.
Vill ha iväg dessa till helgen då jag är ledig tre dagar.

Nu är jag vaken.
Kaffet är urdrucket. Fixat full kanna så sambon får med thermos till jobbet.
Han vaknade nyss.
Jag ska försöka sova några timmar till innan det är dags att sitta och glo in i datorn i 8 timmar.
Inget jag ser fram emot.
Jobba i ensamhet hemma.

Detta är straffet för att jag lät mig stressas till sjukskrivning.
Min rehab blev sedan mitt jobb.
Det som då var lugnt och bra att jobba med först halvdagar, för att komma åter tillbaka, har nu blivit mitt jobb som jag inte trivs med i ensamhet.
Jag behöver människor omkring mig i arbetet.

Måste boka om en läkartid som jag fått under semesterveckan.
Jag är inte i stan då och tänker inte fara fram och åter då jag inte ens har bil med.

Hoppas dagarna går fort.
Semester är hyfsat nära nu.
En välbehövlig semester som jag längtar så grymt efter



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards