Direktlänk till inlägg 9 februari 2019

Fullspäckat Fredagsschema

Av Sirpa - 9 februari 2019 03:02

Från tidig morgon till sen kväll var det full fart denna fredag.
Väcktes tidigt av Nova som var jättehungrig och hojtade till mig att hon svalt ihjäl om inte hon fick mat.

Pallrade mig upp och gav henne mat.
Fixade kaffe till mig själv och sedan tog vi det lugnt ett tag.
Spann igång dagen med att plocka ihop tvätt. Torkade ur lite skåp. Åt frukost.
Tinade upp jordgubbar från i somras som jag styckfryst och åt med yoghurt och musli.
Jättegott.

Fick lov att avvakta med allt tills dagens timme blev senare för att inte störa grannarna. Klädde mig och hämtade fram Cindy. Bar ner det som yngsta dottern skulle ha. Åkte sedan till syrrans viloplats och skottade mig fram till den.
Tände ljus och byggde en liten snögubbe vid hennes minnessten.
Den var glad.
Mindes när vi var barn och byggde snögubbar :)

For sedan vidare till Ramnäs och bar in grejerna. En hylla, ett bord och två stolar.
Lite annat.
Kaffe och rostbröd hos dem innan jag for hemåt igen.
Hade en del att göra innan besök på sjukhuset.

Blev stoppad i en körkorts och nykterhetskontroll på Vallbyleden på hemvägen. Sa som det var att jag tycker det är toppen att de är ute och kollar.
Polisen var så imponerad över mängden bokstäver i mitt körkort :) jag har ju hela raddan.
Han hade aldrig hållit sånt körkort i sin hand tidigare berättade han. Lite kul :)

Stannade till vid Kvartersbutiken och hämtade ut ett paket från Apotea. Hade beställt några dagar innan.

Kom så hem.
Snabbt i med färg i utväxten i hårbotten.
Plockade med annat när x:et kom och hämtade sina sista grejer. Likaså sin cykel från källaren.
Han hjälpte mig att lyfta ut köpmandisken ut i hallen.
Fick nycklarna till lägenheten från honom.
Alla ska ju in vid flytten så det kändes bra få det klart.

Duschade och gjorde mig klar för sjukhusbesöket. Blåste håret torrt.
Dammsög lägenheten då det blev en del skräp vid flytten av grejer härifrån.
Nu är det tomt i kontoret och bara madrass kvar i sovrummet.

Tog bilen och rekade av platsen vid ABB Arena där jag ska hämta bandyspelarna på lördag. Knöligt område.
Mycket avstängningar överallt.
Förstår inte riktigt var Bandystugan är men det visar sig. Jag åker och ställer mig utanför bandyplanen, bredvid byggnaden så får jag se.

Sedan vidare till sjukhuset. Betalade parkering och gick in. Kom in ganska snabbt till ultraljudsundersökningen av min hjärtklaff som glappar. Det görs årligen nu.
Med där var en sköterska under upplärning så hon fick träna på mig med ultraljudet.
Det var fixat på ca 30 minuter.

Resultatet skickas till min hjärtläkare och dit ska jag den 18/2.
Måste in på andra provtagningar innan
Blodtryck och andra värden, ca en vecka innan. Det är det drop in på.
Åkte sedan till Stora Coop och handlade.

Kom så hem igen till en grinig Nova.
Hon saknar sin husse och idag var han ju bara några minuter hit vilket hon tyckte var alldeles för lite.
Gav henne god mat och många pussar o kramar. Vi lekte med Pricken, laserpekaren i hallen.
Jag fixade lite att äta åt mig.
Gjorde matlådor av kvarvarande mat från igår, ugnsfalukorven med ost och ärtor och frös in.

Vid 16 tiden var det sedan tvättstuga.
Körde totalt 4 maskiner som hängde väldoftande här i lägenheten.
Bra med lite fukt i den elementstorra luften.

Då var klockan 18 och jag började tappa orken rejält. Hade ont i halsen och var jättetrött.
Värmde på vitlöksbröd i ugnen och unnade mig det som onyttig kvällsgott.
Nova gnällig och rastlös.
Vi lekte och busade innan hon till sist lugnade ner sig och lade sig att sova.
Jag var snart bredvid henne i bädden och vi släckte vid 20 tiden.
Hade ju gått upp 4 så det kändes helt ok.
Somnade bums




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 23 april 04:50


Nu är det tidig Tisdag morgon och jag vaknade efter en natt med djup, nästan medvetslös sömn. Natten innan var det svårt att komma till ro då jag anlände rätt sent och skulle upp tidigt. Det blev slarv med matintaget också igår och det gjorde nog...

Av Sirpa - Måndag 22 april 05:06

Söndagen bjöd på jättefint somigt väder, men hu så kyligt. Men kylan märkte jag inte av där vid bussratten. Hann äta frukost denna morgon innan det bar iväg till Kristinehamn för lastning av tågresenärer till Karlstad och Oslo. Jag fick med mång...

Av Sirpa - Söndag 21 april 06:41

Kände mig trött och hungrig när jag gick ut till bussen och hämtade laddsladden till min mobil. Passerade receptionen på hotellet och kunde inte motstå att köpa mig en Linssallad med handskalade räkor och kokt ägg som kostade 89:- Har köpt nåt...

Av Sirpa - Lördag 20 april 17:33

Vaknade jättetidigt i husbilen. Det bar minusgrader ute och det kändes inne hos mig där i bilen. Pannan gick igång ofta. Bryggde på gott starkt kaffe och låg sedan kvar i söngvärnen en stund. Hörde hur kollegor hämtade sina bussar. Jag fick ...

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards