Alla inlägg den 17 februari 2019

Av Sirpa - 17 februari 2019 23:59

Söndag morgon gav jag mig ut för att ta en promenad i den kyliga friska luften.
Tänkte att på allvar prova den app som jag laddat ner efter rekommendation av en kollega.

En app som motiverar till att röra på sig mera, vilket jag verkligen behöver.
Den heter Turf och är riktigt kul.
Du ser en karta på din omgivning i satelitform.
På den kartan ligger röda pluppar utplacerade med olika avstånd som du kan gå till och ta den pluppen.
Står still på den punkten en stund och tar då poängen den är värd.

För mig blev det en jätrekul utmaning.
Jag lade upp en strategi hur jag skulle gå och plocka poäng samtidigt som det samlades kilometrar i benen.

Var i delar av stan jag aldrig ens sett tidigare.
Nybyggda områden med utsikt över Mälaren
Gick sedan ner till vattnet när solen började gå upp. Det var så vackert
Rent magiskt.
Tog foton och samlade poäng vartefter jag gick.


Kände i benen och rumpan att det samlades på en del steg där jag gick i backar och isiga gångbanor.

Hade som mål att köpa med mjölk på hemvägen till kaffet. Ica Skrapan öppnade så sent så hag traskade vidare till Stora Coop.
Handlade och gick hemåt och tog lite poäng till längs färd.
Kom gem riktigt trött i benen och svettig.

Gick direkt i duschen och satte sedan igång frukostkaffe.
Hade varit ute och vandrat i tre timmar.
Helt otroligt vad kul det var med en motiverande syssla.
Samlade ihop 25 pluppar och nästan 3000 poång, vilket tydligen var ganska bra.

Såg sedan i min egen telefon att det blev 11 km denna morgon och över 16000 steg.
Inte undra på att jag var trött i benen.

Så magiskt vacker morgon dessutom.
Helt vindstilla och några grader kallt
Helt perfekt väder att gå i
Dessutom bekantar jag mig ännu närmare med stan på det här viset.
Lär mig läsa kartor ordentligt.
Har ju den nyttan i jobbet också att läsa av kartor på ställen jag kommer köra till framöver.

Åt min goda frukost
Hade tinat upp lite jordgubbar som jag åt med lite lättyoghurt
Kaffe och gosmörgås med ost.

Nu är promenixandet/powerwalken igång.
Bränna fläsk och det ordentligt
Har en hel del att ta bort och ersätta med muskler istället.
Få tillbaka min tränade kropp är målet för detta år.
Mitt nya liv

Stegmängden vart nästan 18000 denna söndag.

Vilade en stund och bytte om för att köra till Eskilstuna med tom buss.
Därifrån körde jag 45 personer till Birka Cruises i Stockholm.
Lugn och fin trafikdag.
Åkte sedan tom hem till Västerås

Av Sirpa - 17 februari 2019 23:35

Något som fler och fler arbetsgivare börjat med är att ha vattenautomater. Kopplade till det vanliga vattnet.
Vattnet kyls och även kolsyras om man vill ha det.

Smart tycker jag då många kökskranar inte håller måttet med kallt vatten
Man måste spola riktigt länge innan det riktigt kalla vattnet kommer.
Sådant slöseri.

Dessutom ser det läskande ut med det läckert blåa skenet

Av Sirpa - 17 februari 2019 05:44

Tankar i sängen, tidigt söndag morgon.

Hade svårt att somna igår kväll efter jag kommit hem från min Eckerökörning.
Åt och såg på tv några timmar.
Släckte vid 22.30
Låg och vred mig, det kliade på benen, smorde in, gick på toa och krånglade länge innan jag kom till ro.
Fast jag var jättetrött.

Har sedan sovit bra ändå med Nova tätt intill.
Hon var så noga med att ha kroppskontakt med mig hela natten, så säkert pågick healing från henne.
Hon känner att jag bär en oro över allt som måste hinnas med denna månad.
Flytten närmar sig, bilen ska besiktas, jobbas heltid och gärna lite till för ekonomins skull. Läkarbesök, besiktning av lägenheten och mängder med annat som ska vara klart innan Februari slut.

Oro är väl fel uttryckt kanske, men det upptar mina tankar.
Sedan att bo i ett flyttbo är energisugande.
För mig är boendet viktigt.
Att det är ordning och reda. Känna att jag kan vila i min boning, i mitt eget hem.
Det som nu är ger bara trista tankar och en önskan om att fly iväg.

Jag får ingen återhämtning här utan står redo i startblocken för att lämna allt.
Med mig härifrån tar jag bara lärdomar och en styrka att bygga upp en trygg och glädjefylld tillvaro för mig och Nova.

Känner att de två senaste åren vill jag helst bara glömma bort.
De var en illusion av en dröm som var tänkt att bli ett liv i gemenskap med en människa jag älskade djupt.
Min bästa vän och bollplank.

Han var inte menad för mig.
Andra destruktiva, krävande, olyckliga människor behövde honom mera så jag inte fick plats.
Min plats i hans liv kom allra sist i ledet.
Hans tid och energi gav han till allt annat utom vårt gemensamma liv.
Precis allt annat.

Den tiden är nu passerad, lagd bakom.
Jag väljer mitt liv med stor omsorg hädanefter.
Tilliten till vänskap och närhet är söndertrasad och tar tid att reparera i min själ.
Därför är det så viktigt för mig att få en balans i tillvaron så jag får en chans att börja hela mig själv igen.
Det går inte i denna flyttröra.

Jag behöver komma till MITT eget och lämna minnena kvar i den här lägenheten.

Kommer inte att släppa någon nära mig igen på oerhört länge, om nånsin mera.

Att stå i starten till en ny tillvaro är samtidigt väldigt spännande och tur är väl det.
Jag är inte den som depoar ner mig eller släpper in bitterhet i mitt liv.
Tvärtom.
Nya tag, större leenden och en framåtsträvan till egen lycka är min melodi.

Starkare än nånsin
Ingen man knäcker min stolthet och livsglädje.




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards