Direktlänk till inlägg 17 februari 2019

Söndag morgon

Av Sirpa - 17 februari 2019 05:44

Tankar i sängen, tidigt söndag morgon.

Hade svårt att somna igår kväll efter jag kommit hem från min Eckerökörning.
Åt och såg på tv några timmar.
Släckte vid 22.30
Låg och vred mig, det kliade på benen, smorde in, gick på toa och krånglade länge innan jag kom till ro.
Fast jag var jättetrött.

Har sedan sovit bra ändå med Nova tätt intill.
Hon var så noga med att ha kroppskontakt med mig hela natten, så säkert pågick healing från henne.
Hon känner att jag bär en oro över allt som måste hinnas med denna månad.
Flytten närmar sig, bilen ska besiktas, jobbas heltid och gärna lite till för ekonomins skull. Läkarbesök, besiktning av lägenheten och mängder med annat som ska vara klart innan Februari slut.

Oro är väl fel uttryckt kanske, men det upptar mina tankar.
Sedan att bo i ett flyttbo är energisugande.
För mig är boendet viktigt.
Att det är ordning och reda. Känna att jag kan vila i min boning, i mitt eget hem.
Det som nu är ger bara trista tankar och en önskan om att fly iväg.

Jag får ingen återhämtning här utan står redo i startblocken för att lämna allt.
Med mig härifrån tar jag bara lärdomar och en styrka att bygga upp en trygg och glädjefylld tillvaro för mig och Nova.

Känner att de två senaste åren vill jag helst bara glömma bort.
De var en illusion av en dröm som var tänkt att bli ett liv i gemenskap med en människa jag älskade djupt.
Min bästa vän och bollplank.

Han var inte menad för mig.
Andra destruktiva, krävande, olyckliga människor behövde honom mera så jag inte fick plats.
Min plats i hans liv kom allra sist i ledet.
Hans tid och energi gav han till allt annat utom vårt gemensamma liv.
Precis allt annat.

Den tiden är nu passerad, lagd bakom.
Jag väljer mitt liv med stor omsorg hädanefter.
Tilliten till vänskap och närhet är söndertrasad och tar tid att reparera i min själ.
Därför är det så viktigt för mig att få en balans i tillvaron så jag får en chans att börja hela mig själv igen.
Det går inte i denna flyttröra.

Jag behöver komma till MITT eget och lämna minnena kvar i den här lägenheten.

Kommer inte att släppa någon nära mig igen på oerhört länge, om nånsin mera.

Att stå i starten till en ny tillvaro är samtidigt väldigt spännande och tur är väl det.
Jag är inte den som depoar ner mig eller släpper in bitterhet i mitt liv.
Tvärtom.
Nya tag, större leenden och en framåtsträvan till egen lycka är min melodi.

Starkare än nånsin
Ingen man knäcker min stolthet och livsglädje.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards