Direktlänk till inlägg 20 februari 2019

Hämtade barnbarnet

Av Sirpa - 20 februari 2019 21:46

Onsdagens arbetsdag fick ett lite annorlunda avslut. Körde ett gäng till Färna Herrgård vid lunchtid och det blev så pass försenat att mitt nästa uppdrag för dagen inte skulle lyckats om jag inte kört en kompromiss.

Skulle ha levererat bussen till depån och sedan hämtat mitt barnbarn från skolan med min egen bil.
En återresa till Surahammar som jag skulle passerat med bussen.

Den lösning jag måste ta blev hämtning med buss.
Förseningen berodde inte på mig utan på gruppen som kom iväg sent då de väntade på en som inte kom.

Lillan som jag hämtade blev ju glad att det var buss hon fick åka
Vi åkte och lämnade bussen på depån.
Den hade jag redan tidigare tankat, städat, skurat och tvättat utvändigt.
Så det var bara att parkera och åka hem.

Jag hade redan på morgonen efter skolkörningen gjort allt klart just för att snabbt kunna lämna bussen och hämta lillan med bil.
Den här lösningen gick ju också.
Hon måste ju hämtas. Kunde inte komma försent och låta henne bli orolig.
Mamma var hos doktorn så därför hämtade mormor.

Vi kom hem hungriga.
Fixade till kokt Wienerkorv med bröd.
Riktigt gott. Till efterrätt tog vi salt kringla som vi båda tycker är supergott
Köpt på morgonen av mig på Lidl

Bestämde sedan att hon skulle sova kvar så fick mamma vila efter läkarbesöket.
Vi tittade på Barnkanalen, åt glass och sedan duschade jag.
Då vi måste upp tidigt nästa morgon så gjorde vi tidigt kväller.
Båda jättetrötta.

Mitt äldsta barn fyllde 37 idag
Min älskade fina son. Grattade honom bara med sms och messenger. Får fira honom mera vid tillfälle.
Tänk att min unge snart är 40.
Tiden går.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 19 mars 02:39

Jag börjar bli såpass bra i högersidan efter låsningen att det nog är dags att försöka mig på övningar som stärker muskulaturen runtikring. Det behövs även i knät som jag känner av mera nu när den övriga smärtan klingar av mer och mer. Har ju in...

Av Sirpa - Måndag 18 mars 14:34

Jag började redan förra veckan att göra iordning Edde Husbil för att ha honom redo för eventuella jobbresor. Eller helt enkelt nån egen liten resa nånstans för att välkomna våren, när den nu har tänkt sig att komma på allvar. Knappast dags än på ...

Av Sirpa - Måndag 18 mars 10:50

Mitt bloggande har återigen hamnat på efterkälken. Tiden har gått åt till att jobba och sedan vila. Nu är det Måndag och ny vecka. Förra veckan försvann i ett nafs Torsdagen ägnade jag åt att köra ett härligt pensionärsgäng från Västerås till ...

Av Sirpa - Onsdag 13 mars 06:03

Gårdagen blev en kämpig historia verkligen med det galna bakslaget i måendet. Kände mig bättre i kroppen mot kvällen men istället fruktansvärt trött. Det var väl resultatet av kroppens kamp under dagen. Nu börjar jag verkligen bli less på det hä...

Av Sirpa - Tisdag 12 mars 16:45


Jag vet inte om det är en "baksmälla" efter gårdagens behandling hos Kiropraktorn eller vad det var men plötsligt vid lunchtid idag började jag må illa och det gjorde så ont överallt i kroppen där jag har haft låsningen/krampen. Hade jättejobbigt ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards