Alla inlägg den 10 juli 2020

Av Sirpa - 10 juli 2020 12:18

Det har ju regnat så grymt mycket under senaste veckan så gräset har skjutit i höjden rejält.

Började klippa igår och det blev 3 km i benen. Fortsatte idag och det gav 4 km till i benen.

Svetten rann och stundtals riktigt tungt då gräset är tjockt och fuktigt.

Mycket bra träning som avslutades med dopp i den kalla poolen och dusch

Av Sirpa - 10 juli 2020 07:20

Nu när pappret om Uppsägning på grund av arbetsbrist är påskrivet och ett datum är satt då min fasta inkomst slutar att komma in på kontot, när tillvaron står opp och ner och jag inget vet om framtiden.
Ja då har jag liksom kommit in i ett läge av förtvivlad tomhet inombords.

Känner mig jätteledsen och samtidigt riktigt orolig.
Hur i himmelen kommer detta att sluta.
Så mycket företag som är i kris och så mycket människor står arbetslösa idag.

2020 då Covid 19 slog klorna i stora delar av världen.

Kände ingen som helst arbetsglädje igår då jag jobbade på med Tågersättningskörning mellan Bålsta och Cityterminalen i Stockholm.
Skötte det jag skulle mekaniskt och gick helt på tomgång känslomässigt.

Bussförare, beställningsförare dessutom och nu uppsagd på grund av att det inte finns jobb.
Innan var det brist på oss bussförare.
Nu är allt borta.

Jag vet att Akassan finns och försäkringar som kan hjälpa en bit på väg.
Men det är ju inte så jag vill få mina pengar.
Jag vill jobba ihop till varje öre som jag behöver för att leva.

Jag vill jobba och må bra i känslan av att göra rätt för mig.
Vill inte ställa mig och yla efter bidrag från staten som så många andra gör och tar för givet att samhället ska ta ansvaret.

Jag är finne och jag vill tjäna mina pengar på att arbeta, inte gå och slå dank.

Så det som nu står på tur, när jag väl landat på fötterna, är att sätta igång och se vad det finns för någonting jag kan jobba med.

Att köra buss på timme kommer inte ge mycket då det inte finns jobb.

Har på mig till den 7/8 då min timanställning drar igång.

Jobb finns och jag ska hitta de jobben.

Men Björks Buss släpper jag inte taget om för jag vet att det kommer en dag då jag återigen har full trygg inkomst därifrån och ett arbete jag älskar.

Bara att kämpa och vänta in tiden som ligger framför.
Leva i nuet och göra det bästa av allt.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards