Direktlänk till inlägg 15 maj 2021

Kör Tågersättning

Av Sirpa - 15 maj 2021 10:37

Fredag morgon bar det iväg efter att det sista packats ner i väskan, till depån i Västerås.
Tog där ut en buss som jag skulle ha hela helgen.

Städade, tankade och fixade innan det blev dags att åka iväg till Gävle där jag skulle infinna mig 12.15 för att stå passbuss.
Dvs som en extra buss ifall de ordinarie tågersättningsbussarna inte räckte till.

Jag fick ut och köra direkt.
Som andrabuss efter en kollega som hittar här i trakten där vi skulle köra.
Gävle Station till Tågstationen i Skutskär med stopp i Furuvik och resande fanns.

Det blev toppenbra för mig så jag fick se sträckningen och stationerna
Vi fick körning tillbaka också för att jag sedan fick ställa mig vid sidan av som passbuss.

Hjälpte Busskordinatorn och kollegorna att lasta bussar.
Lånade ut min Björksjacka till en kollega som frös. Det var ju varmt på morgon hemma och sen slog det om till kyla och iskall blåst.
Jag hade min svarta träningsjacka att ta till så det löste sig till det bästa.

Det blev flera körningar för mig och faktiskt inte lugnt förrän på kvällen då jag stod pass i Skutskär.

Kordinatorn där frös så min buss fick bli värmestuga.
Finns ingenstans att gå inomhus i värme vid den stationen.

När alla arbetstimmarna var över så rullade jag till hotellet där jag bor två nätter.
Fanns en plats kvar för min buss som tur var. Det stod två bussar och två lastbilar parkerade.

Trött checkade jag in och fick mitt lilla krypin till rum.
Helt ok då jag bara ska sova och jobba här under vistelsen.

Somnade straxt innan 1 på natten

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards