Alla inlägg den 25 augusti 2021

Av Sirpa - 25 augusti 2021 03:20

Allt går bra med min 13 dagars kur.
Trodde det skulle vara mycket värre denna gång men jag är så motiverad.
Vill verkligen ändra matvanor och rutiner.

Äta på fasta tider och ha en strikt meny fungerar för mig.

Tisdagen ramlade på i ett rasande tempo med tungt och krävande jobb först och sedan full fart till mamma och hjälpa henne med det hon behövde få gjort.

Anlände hem på kvällen vid 18.30 tiden och drog genast på grillen.
Fick bli Högrevsburgare med sallad till kvällen
Det är det närmaste i kött jag klarar.
Helkött fer mig kväljningar.

Lunchen bestod i skinkskivor och 3 dl naturell yoghurt.
Endast kaffe på morgonen till frukost.

Så den dagen drog förbi utan att jag ens var hungrig. Tror inte att jag hade tid och det fysiskt tunga jobb jag hade med storstädning av en buss fick timmarna att försvinna.

Känslan av välbehag i kroppen börjar infinna sig. Den är toppen
Några dagar till krävs för att den ska börja förse sig av fettdepåerna och förbränningen ökar.



Fotot är lunchen från Dag 1.
Kojt ägg, tomat och spenat.
Jättegott. Vi har ju nu dessutom egna tomater. Spenaten blev babyspenat, färsk och jättegod.

Av Sirpa - 25 augusti 2021 03:07

Lördagen tillbringade jag till stora delar i Borlänge.
Domnarvsvallen.

Vsk mötte Brage i en match som hette duga. Vi ledde med 1-3 som mest och tappade sedan ledningen till oavgjort.
Vi skulle verkligen behövt en vinst och tre poäng men så blev det inte.

Jag dukade upp Äppelkaka och Vaniljsås i bussen till hemresan och det var uppskattat.

Träffade snabbt en kompis som jag haft i många år men aldrig sett fysiskt.
Skulle bjudit på fika i bussen men den stod innanför stängsel med polisbevakning så det fick inte komma obehöriga dit.
Kul att se personen ifråga i verkligheten, inte bara på fb.

Fick en gåva i form av kaffe från Säter.
Jätteroligt att äntligen ses.



Efter match for vi raka spåret mot Västerås, lastade snabbt ur och jag gjorde bussen ren och fin.
Blir inte så mycket efter en kort resa som Borlänge.

Trivs så med dessa körningar med mina grabbar.
Jag vet också att jag uppskattas som förare.vi vet vart vi har varandra.
Trygga rutiner och smidighet.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards