Alla inlägg den 15 augusti 2021

Av Sirpa - 15 augusti 2021 05:00

Vet inte vad det var somväckte mig sådär jättetidigt igen.
Somnade vid 22 tiden igår kväll efter att ha kört hit till Ängelholm från Västerås.

Vi var framme här vid hotellet vid 18.30 tiden och efter urlastning körde jag iväg bussen till en parkeringsficka för bussar en bit bort.

Blev av hotellet hänvisad till en grusplan alldeles i närheten men det enda jag hittade var en byggplats där och omöjligt att angöra med min dubbeldäckare.
Så jag letade själv vidare och hittade bussparkeringen ca 600 meter bort.
Helt perfekt!

Stängde in mig på mitt lilla söta hotellrum och tog en dusch. Packade upp och hivade fram pyttekaffebryggaren. Den är så värdefull.
Åt medhavd mat och softade ner för dagen.
Jag äter ju aldrig med lagen jag kör utan sköter den biten själv.
Egentiden är viktig för mig.
Dessutom vill jag inte trängas med folk nu när det ännu är pandemi.

Checkade av färdvägen till Landskrona IP för att snabbt ta laget dit söndag förmiddag.
Slötittade på tv medans jag plockade med mitt.
Kände sedan att tröttheten började infinna sig.
Det var ju rätt tuff körning ner i rejäla kastvindar och stundtals öppnades himmelens portar och det vräkte ner regn.
Kolsvarta skyar blandades med sol och stormvindar.
Väldigt märkligt väder.

Det är ju en bit att åka hit ner.
I ren körtid tog det nästan 7 timmar med bussen. Det är ju en del vägbyggen längs färd och regnet saktade ner farten också.

Somnade tryggt och sov som en stock till 3 då jag vaknade.
Har nu varit vaken i två timmar och känner att det börjar bli dags att sova lite till innan jag ska ge mig ut på långpromenad i Ängelholm.

Av Sirpa - 15 augusti 2021 04:21

Igår var det då dags att lasta mitt Vsk Herrar och åka nedåt landet igen

Denna gång mot Landskrona med övernattning först i Ängelholm.

Stannade till vid Brahehus för att jag skulle få min lagstadgade rast i färdskrivaren.

Vi har dubbeldäckaren denna resa
Passar mig yppeligt då det är min favvis.

Anlände hotellet vid 18.30

Av Sirpa - 15 augusti 2021 03:47

Då var det dags för min fastanställning att träda i kraft.

Från idag 15/8 är jag nu fastanställd hos Merresor som 100% :ig Beställningsförare buss.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards