Alla inlägg den 8 december 2022

Av Sirpa - 8 december 2022 08:08

Igår Onsdag hade jag en Tågersättningskörning.

Var på jobbet en bra stund innan jag skulle iväg för att få bussen klar.
Fick åter träffa en av mina gamla favoriter från Björks tiden.

Fotbollslandslagsbussen.

Fick börja med att städa och tanka Adblue innan jag kunde åka iväg.


Det är en snygg buss men det kändes att den gått på diverse körningar sedan jag hade den senast.

Körde från Västerås till Dingtuna. Två gick av där. Sedan vidare till Hallstahammar och Surahammar. Fick några skolungdomar där till Virsbo.
Därefter mot Ängelsberg.
Den färden var fin då solen gick ner och himlen färgades vackert orange och rosa.
Tog foton under väntan i Ängelsberg.

Sedan var nästa stopp i Fagersta och den sista gick av.

Därefter hade jag 5 timmars väntetid i Fagersta innan återfärd.
-14 ute och råkallt.
Vad gör man?
Jo jag gick in på Dollar Store och fördrev tid och handlade lite till Jul.
Har ju inte råd med mycket men lite godis till Julbordet blev det iallafall

En gammal god vän kom in och hälsade på mig därinne då han såg bussen utanför och mitt fb inlägg att jag var i Fagersta. Kul att pratas vid en stund. Han bor i Fagersta och skulle skjutsa sonen som jobbade alldeles intill Dollar Store.

Körde sedan bussen varm.
Den blev snabbt nerkyld och jag frös som en tok.

Gick in på Willys och köpte mat till katterna och gick där i värmen för att få tiden att gå.

Stod med bussen igång på kvällen vid en mack. Det var så himla kallt!
Tiden gick långsamt och jag frös.

Avgångstid 21.43 från Fagersta.
Hade en resenär mellan Ängelsberg och Ramnäs, annars tomt.
Kändes verkligen som släseri med resurser men jag ska inte klaga. Jag jobbade ju.

Vackert i natten med gnistrande frost på träd och gräsmattor.
Ingen trafik och jag kunde vika hemåt mot depån redan från Dingtuna då ingen gick på.

Åkte sen hem i nattens kyla.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards