Alla inlägg den 12 december 2022

Av Sirpa - 12 december 2022 17:30

Så som livet ser ut i dessa dagar så börjar jag fullständigt lessna på att slita och jobba som jag gör, för att sedan tjäna så lite pengar.

Vi bussförare är verkligen inte överbetalda.

Jag jobbar vilka tider som helst på dygnet. Oftast 12-15 timmar långa pass.

Nästan alla helger.
Tror jag varit ledig två helger sen i somras.

Jag hade tänkt att jobba full tid och fast anställd tills jag är 68 men det har jag lagt på hyllan helt.

Den dagen jag fyller 65 vilket är om ca 17 månader. Dvs 13/5 2024 då går jag i pension.

Jag vet att det jag får ut inte går att leva på men då väljer jag istället att jobba som timanställd och helt styra hur, när, vad och hur mycket jag vill jobba
Få lönen i handen och inte som idag, slita som en tok i massor med timmar och allt utöver full tid går in i en kompbank.

Det är så många jag känner som ännu inte blivit pensionärer som jagar pengar och sedan inte hunnit njuta av livet alls innan döden eller sjukdom tagit över dem helt.

Till vilken nytta är slitet då.

Visst låter det klokt att trappa ner så som jag kommer göra?

Det finns så mycket jag vill göra innan jag blir gammal och skröplig.

Åka ut med min husbil tex.
Få tid med kyrklig verksamhet igen vilket jag saknar.

Så får det bli!

Finnkärringen går i Pension om 1 år och 5 månader

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards