Alla inlägg den 18 december 2022

Av Sirpa - 18 december 2022 05:57

När jag hade landat i Gävle för att jobba på bortaort några dagar lät dottern hemma meddela att hennes hosta och feber var Covid.

Hon hade testat sig några dagar innan och då var det negativt.
Samma dag jag åkt iväg tog hon nytt test och det var positivt och hon blev jätteledsen och besviken över att vara sjuk alldeles innan Jul och kanske rent av vidare över Julen.

Förstår henne.
Dels att bli rejält sjuk i hosta, feber och värk i hela kroppen, jobbigt att andas och allt annat skit som hänger med i detta virus.
Hon som redan är sjuk i ME sedan innan.
Nu dubbel börda.

Sedan att inte kunna fixa med allt hon ville ha till Julen som hon och barnbarnet älskar

Jag borta på jobb på annan ort dessutom. Äldsta dottern hjälpte till att köra barnbarnet till och från skolan.
Sedan har barnbarnet tagit stort ansvar hemma med djuren.
Matat och hållit rent hos höns och kaniner. Rastat Ludde Basset och hjälpt till i övrigt så gott hon förmått.

Jag kom hem igår på eftermiddagen från Gävle och kunde rycka in och avlasta.

Dottern är som en sliten zombie härhemma och har jättejobbigt.

Barnbarnet och jag ska till stallet den här Söndagsmorgonen för att hjälpa äldsta dottern med hästarna då hon har morgonen med allt vad det innebär.
Fodring, utsläpp, mockning och allt.
Barnbarnet älskar ju stallet och har fått lov att avstå när mamma varit sjuk
Nu ska hon få komma till sin älskade Magino som hon sköter om vissa dagar åt sin moster.

Jag är ledig nu Söndag och Måndag.
Igår fixade jag lite med sånt som behövdes. Handlade bland annat.
Nu går tvättmaskinen för fullt och när stallet är klart så åker vi och hämtar två paket som kommit till dottern som hon inte kunnat hämta ut.
Barnbarnet och jag fixar det.
Vi ska handla lite mera sånt som behövs till Julen.

Sedan ska dottern instruera mig hur jag ska göra rent filtret till akvariet och få rent hos fiskarna.
Hönsen behöver få rengjort och fixat med vattenautomaten och mat.
Jag har själv tvätt som behöver köras.
På måndag måste jag till depån med min lånebil som jag haft i Gävle/Valbo.
Tvätta och tanka den.

Tisdag är det tandläkaren och sedan jobb på eftermiddag kväll
Hockeylag till Hallsberg.

Nu ska jag klä mig varmt för det viner i knutarna av blåsten ute.
Straxt åka till stallet.

Så det är fullt upp och lite till innan Jul.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards