Alla inlägg den 2 juni 2022

Av Sirpa - 2 juni 2022 14:38

Redan förra veckan frågade min äldsta dotter om hon och mitt barnbarn fick låna mig ett par timmar någon dag.

Självklart fick dem det. Så fort jag nu bara var ledig.
Tillfället dök upp igår bara sådär när dottern ringde och hörde efter vad jag gjorde
Grejade med uppsättning av hyllor och korgar i husbilen och det kunde vänta

Efter en timme kom så dotter och barnbarn och vi åkte iväg.
Jag visste inte alls vad som var på gång och blev jätteglad när vi svängde ner till Granefeldts Växthus.
Gick in där och jag fick välja vad jag ville.

Jag visste precis vad jag ville ha.
Två krukor med Lavendel.
Hade tittat på Lavendeln dagen innan när jag var där och köpte till utekrukorna hemma.
Den kostade för mycket tyckte jag dånär jag ville ha möjlighet att köpa flera sorter av blommor.

Nu fick jag Lavendel :)
Samt två jättefina Tagetes av den stora sorten som ser ut som bollar.
Till det en säck Planteringsjord.

Härligt!
Det var födelsedagspresent till mig i efterskott då jag jobbade på min födelsedag.

Jag var jätteglad och lycklig när jag kunde sätta en ny Lavendel i rabatten vid verandan.
Den gamla hade dött under vintern.

Helt fantastisk födelsedagspresent.

Tack mina Älsklingar.

Av Sirpa - 2 juni 2022 14:24

Jag faschineras överallt av dessa fantastiska kyrkor och dess glasmålningar.
Ingen är den andre lik och jag njuter av att se på konstverken.

Just nu i Södertälje i Sankt Ragnhilds Kyrka som jag gick in i under min promenad.
Satt där i stillhet en stund och beundrade Altartavlan och fönstren.
Fantastiska ljuskronor.

Av Sirpa - 2 juni 2022 14:19

Fastnade för dessa kloka budskap som finns att läsa uppe i taket vid entren till Tom Tits i Södertälje.

Är här idag med en skola från Västerås.

Man får aldrig sluta leka.

Fantasin skall också vara ett ständigt flöde.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards