Alla inlägg den 18 juni 2022

Av Sirpa - 18 juni 2022 05:21

Igår tog jag med min lilla husbil för att få kylen fixad så den går att använda.
Till bästa verkstaden.
Marin och Trailerservice är som jag brukade lämna min husvagn hos när den hade nåt fel.

Nu var det tydligen bara smuts som gjorde att tändningen inte ville för gasolen.
Det blev rengjort och fixat så nu är det bara att lägga in mat och köra.
Jag fick också lära mig hur enkel värmepannan var att starta upp och sköta.

Körde vidare och tankade.
Det är ingen billig historia idag direkt!
Dieseln är snart uppe i 30 kr litern med den ökning som hela tiden pågår.
Tur att husbilen har liten motor och drar inte så mycket.
Blir inte många turer denna säsong men nån ska jag unna mig
Dotter och barnbarn ska låna den över Midsommar
Jag jobbar ju jämt så då är det bra att tjejerna kan använda husbilen

Åkte till Biltema och införskaffade en elkabel med adapter.
Det finns ju två sorters uttag.
Trefas och vanlig stickpropp så att ha bägge är nödvändigt.
Nu kommer jag mest att köra gasol och solpanelen 12 volt men kabeln är bra att ha ifall att.

Sedan in på Maxi och köpte Jordgubbar och färskt bröd.

Kom hem och var jättehungrig då jag åt frukost så tidigt.
Värmde mat och satt en stund och bara pustade ut.
Efter det fram med stege, vattenslang, långborste och tvättsvamp.
Satte igång och rengjorde sovkabin framtill då det bildats ränder där igen.
Det går snabbt och måste tas bort innan dessa får fäste och blir jobbiga att ta bort.

Vid tid och tillfälle ska jag vaxa den ytan ordentligt så det ligger ett skydd mot smutsen
Tvättade även min personbil och dotterns.

Nu är husbilen redo att användas.

Vilket jobb jag lagt ut på att få den fin.
Men det är jobbet värt då den lilla plutten är högt älskad av oss alla härhemma.
Någon som verkligen trivs i den är Ludde Basset
Han stod och väntade igår på att få åka iväg någonstans.
Så tjejerna och han får en fin Midsommar i Edde husbil

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards