Alla inlägg den 19 juni 2022

Av Sirpa - 19 juni 2022 16:05

Denna Söndag har jag varit ledig och jobbat med husbilen för att få den i gott skick till Midsommar.
Dotter och barnbarn ska ta med den till en liten släktträff.

Jag måste ikväll se till att jag kommer isäng väldigt tidigt då jag måste gå upp 1 inatt för att jobba.

Har en körning från Örebro som ska avgå därifrån 3.45 så jag måste vara på depån straxt efter 2 för att hinna fixa allt och åka till Örebro.

Vi är tydligen 3 bussar som ska köra gäster till Vikingbåten.

Jag får verkligen åka vart som helst.

Av Sirpa - 19 juni 2022 14:41

Nu har turen kommit till förarplatsen med att fixa till snyggare och framförallt rengöra ordentligt.

Tidigare såg förarplatsen ut som den inte rengjorts på år och dar
Dammigt, lerigt, fläckigt och ingrott i varje skrymsle och vrå.

Idag ägnade jag timmar åt att skrubba, skära till mattor, dra på vinylglans och det blev faktiskt riktigt bra.

Lägger ut en bild på slutresultat insteg och hur det såg ut innan

Det känns så himla tacksamt att hålla på för allt kan bara bli bättre.

Varje grej jag lägger tid på ger gott resultat och dessutom ökar husbilens värde

Av Sirpa - 19 juni 2022 04:28

Igår hade jag en körning som var väldigt intressant.
Hämtade gäster från Fjärdhundra som jag sedan körde till Ängelsberg.

Deras första tur var till Oljeön med färja.
Jag väntade kvar vid bussen.
Det var regnigt och blåsigt just då och jag hade dessutom en dam kvar i bussen som inte ville följa med den övriga gruppen.

Efter det körde jag gruppen de 300 metrarna som det var till en restaurang för lunch.
Parkerade och fick lunch jag med.
Jättegott och trevligt sällskap.

Vid 13.30 kom så en guide, en konstnär från orten och tog oss till brandområdet Hälleskogsbrännan.
Hon berättade om hela brandförloppet och allt därikring på ett väldigt bra och intressant vis.


Vi parkerade vid Grävlingsberget och gick den långa ramp som byggts fram till ett högt torn.
Därifrån kunde man se stora delar av brandområdet.

Helt otroligt vad växtligheten kommit åter överallt.
Väldigt intressant att se och höra henne berätta

Vi hade inte så lång tid på oss så snart bar det av tillbaka med guiden till Ängelsberg och vi åkte vidare till Fjärdhundra.
Släppte av mina tacksamma och vid det laget ganska trötta gäster och återvände till depån i Hallstahammar för tank, städ och tvätt

På det sista fotot jag lagt ut går det att se bussen mitt i bilden
Där går det att förstå omfattningen av brandområdet lite när man ser hur liten bussen är på håll. Ändå är detta bara en liten pyttebit av hela området som är lika stort som 30 000 fotbollsplan.

Detta tog jag från utsiktstornet.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards