Direktlänk till inlägg 29 april 2014

Älgsafari i solnedgång :)

Av Sirpa - 29 april 2014 23:52

Dagen har rullat på i ett rätt behagligt tempo.
Åkte hemifrån husvagnen en timme innan mitt arbete skulle börja.
Passade på att besöka campingen jag skall ställa upp vagnen på i höst,efter semestern.
Fastnade givetvis i skratt och skoj med ägarna:)
Helt fantastiska,rara människor där inget sitter i vägen.

Tiden rann iväg där så jag fick raskt greppa kartan med tänkbara,lediga platserna och rusa ut till bilen,köra till jobbet precis lagom till jag började.

Körde första passet.Skurade noggrant ur min buss,tvättade den innan rast.
Skura buss:)en av mina meditationer,så rogivande.

Hade ganska lång rast så det blev både mat och en stunds vila på soffan,fick magknip en stund.Hann bli för hungrig innan jag åt.

Sedan började andra passet och det var så häftigt.
Rullade fyra vändor mellan Arboga och Kungsör.
Den tjänsten brukar inte vara så populär hos kollegorna,men jag gillar den.Åter igen en sån där rogivande grej.
Pyttelite resenärer och gott om tid.
Jag lyssnar på radion,tänker och funderar( just nu åt Öland till )

Körde så mot Kungsör andra vändan och ser längs E20 hur bilar saktar ned och det står några vid sidan av vägen också,parkerade.

Då ser jag Älgarna:)
Började räkna 1,2,3.....7,8,9 :)
Helt otroligt!
Nio stycken jättefina älgar gick omkring på åkern och åt av något.Troligen utsädet.
Det väckte stor uppmärksamhet hos alla förbipasserande.

Fortsatte så att köra och på vägen tillbaka var de alla kvar.
Till sist när solen började färga himmelen röd så var det 4 älgar kvar som låg ned och skulle sova för natten där.
Mäktigt!

Det var återigen en sådan fantastisk solnedgång.
Tyvärr kan jag inte ta bilder där jag skulle vilja,går inte att stanna.
Men detta fick jag till:)
Stannade på en hållplats kort och fick speglingen så läckert av solnedgången.

Jag älskar mitt arbete:)
Tänk att hela tiden vara i rörelse och se allt detta.
På en äng såg jag en ensam älgkalv också,så söt så jag ville gå dit och klappa på den om det gått.

Naturen är så underbart faschinerande,hela tiden överraskar den med något:)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Av Sirpa - Fredag 19 april 16:38

Under vecka 15 blev det till att jobba med Tågpassning först åt Let's Go i Örebro under Onsdagen. Tog min husbil dit och installerade den utanför depån för att sedan köra tågersättning Örebro, Kumla Hallsberg på eftermiddagen. Var på väg tillbaks...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards