Direktlänk till inlägg 13 augusti 2014

Flugorna bits

Av Sirpa - 13 augusti 2014 10:54

Jag är en sann djur och insektsvän på alla sätt och vis...men gränsen går vid flugor.

Tidigare tyckte jag väldigt illa om tvestjärtar,men det har jag kommit över sedan mitt hjärta började slå för Öland.
Här trivs tvestjärtarna.

De finns överallt,i förtältet,kläderna,parasollet och allt som ligger ute,tillgängligt för dem att krypa in i.
Jag har ännu inga i husvagnen och det känns bra.För det är inte kul om de kravlar omkring på en på natten:)

Nu är det alltså flugor jag tycker är så vidriga.
Bara en liten bit bort från platsen där jag står med vagnen iår,går det kossor.Mycket kossor.
Sedan är det uppsamling av sjögräs och alger i kohagen,som körs från badstranden med frontlastare.

Allt detta samlar flugor i mängd!
Då menar jag verkligen i mängd....
Ett gäng av dessa trivs jättefint uppe hos oss som står närmast havet och kohagen.
De är överallt!
Jag kan inte ha någonting i matväg framme.

Duka mat ute på min nya fina möbelgrupp är inte tala om för då flockas de otygen,redan på bestick och fat som det inte är någonting på.
Som om de förstod att det snart vankas mat.

Ligga och sola utanför husvagnen och bli svettig,salt på huden,lockar dessa snabla flygfän.
De pilar omkring på huden och det killar så obehagligt,irriterar och vissa flugor tom bits.

Jag trodde inte det i början att det var en fluga som bet,förns jag hade sett och upplevt det flera gånger.

Värst är de när det är åska på gång,då biter de hårt.
Flugsmällan får jobba hårt för jag eliminerar dem från förtältet innan mat kommer fram.
Vill inte ha små kryp i maten som nyss kanske suttit i en korumpa...Blähh!!

Så nästa år har jag bokat en plats som är längre bort från kohagen.

Visst är närheten till havet underbart men den förtas av att jag måste ha stängt för flugornas skull.

Usch och bläh för flugor!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 23 april 04:50


Nu är det tidig Tisdag morgon och jag vaknade efter en natt med djup, nästan medvetslös sömn. Natten innan var det svårt att komma till ro då jag anlände rätt sent och skulle upp tidigt. Det blev slarv med matintaget också igår och det gjorde nog...

Av Sirpa - Måndag 22 april 05:06

Söndagen bjöd på jättefint somigt väder, men hu så kyligt. Men kylan märkte jag inte av där vid bussratten. Hann äta frukost denna morgon innan det bar iväg till Kristinehamn för lastning av tågresenärer till Karlstad och Oslo. Jag fick med mång...

Av Sirpa - Söndag 21 april 06:41

Kände mig trött och hungrig när jag gick ut till bussen och hämtade laddsladden till min mobil. Passerade receptionen på hotellet och kunde inte motstå att köpa mig en Linssallad med handskalade räkor och kokt ägg som kostade 89:- Har köpt nåt...

Av Sirpa - Lördag 20 april 17:33

Vaknade jättetidigt i husbilen. Det bar minusgrader ute och det kändes inne hos mig där i bilen. Pannan gick igång ofta. Bryggde på gott starkt kaffe och låg sedan kvar i söngvärnen en stund. Hörde hur kollegor hämtade sina bussar. Jag fick ...

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards