Direktlänk till inlägg 31 augusti 2014

Camparkatten Titti

Av Sirpa - 31 augusti 2014 20:36

Min lilla sambo Tiiti är en riktig husvagnskatt:)

I fredags när vi kom till Öland till vår husvagn så blev hon så himla glad.
Hon undersökte husvagnen,förtältet och sina egna matskålar innan hon lade sig tillrätta på sängen och tvärslocknade.
Jättetrött efter långa resan ner,5 timmar i bil.
Hon är inte så förtjust i att åka bil.

Jag har gjort så att hon i våran Volvo har både transportbur och kattoa hopkopplade så hon kan gå på toa när det behövs.

Nu var det så lite folk på campingen så Titti fick gå ut lös,hon rymde första gången utan att jag märkte det,ut ur förtältet.
Jag hade glömt stänga för på ett ställe där det inte går att dra för tältet ordentligt.
Hon går en liten bit bort bara,ser så skojigt oskyldig ut där hon nosar omkring.

Efter det lät jag henne gå som hon ville,dragkedjan var öppen.
Hon lessnade efter en stund och kom in i vagnen och lade sig att sova.

På kvällen hade vi så mysarstund,lyssnade på radio och bara njöt av tillvaron.

Natten sover vi självklart tätt intill varandra.
Jag kan vakna av att hon kravlar fram under min arm eller axel när jag vänt på mig i sömnen:)

Idag var det så dags att åka hemåt igen.
Jag arrangerade lådorna som vanligt.
Titti klagade högljutt när vi rullade iväg,hon ville inte lämna husvagnen och våran nära,mysiga tillvaro där.

Plötsligt ser jag en rörelse i backspegeln och ett sött ansikte tittar upp på mig:)
Hej Morsan!
Här är jag...hittade ut ur transportburen.
Jag lät henne hållas:)hon fick vara lös i bilen om det fick henne att må bättre.
Hon kom inte åt framsätet så det var inget problem.

Nyfiket studerade hon trafiken och allt vi passerade,hela tiden pratande med mig.
Hon fick inte ro under alla de timmar vi åkte,så mycket att se och uppleva.
Hon besökte sin toa när det behövdes och åt en matbit när hungern satte in.

Bestämde mig för att skaffa en hundbur åt henne.En sån där stor så hon får mera rörelsefrihet och ändå åka säkert.Vi kommer ju att göra många resor till och från Öland och det är av yttersta vikt för mig att min älskling åker bekvämt.

Hon blev glad av att komma hem också,Sov tungt i några timmar innan hon vaknade och var hungrig.
Hon fick sin insulinspruta.

Inatt sover vi tillsammans i sängen hemma.
Min lilla katt och jag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Av Sirpa - Söndag 7 april 13:09

Fast jag var bortrest i jobb hela Påskhelgen så jag missade allt påskfirande hemma med allt vad det brukar vara. Äggletning, påskbuffe och påskgodis. Nu hade tjejerna en överraskning åt mig när jag kom hem. Dem hade sparat mat åt mig från buffen...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards