Direktlänk till inlägg 1 mars 2015

Månadens första träningspass

Av Sirpa - 1 mars 2015 09:21

Efter kaffe, pussa katt och blogg var det så dags att kolla in morgonens väderlek, temperatur och därefter ta på de träningskläder som kändes lämpliga.

Försöker nu att använda mina nyaste Saucony Mirage så de är ordentligt insprugna till Maj och Göteborgsvarvet.

Gav mig ut i den kyliga morgonen.
Termometern visade på -2 och det blåste kallt.
Valde att röra mig bortåt från vinden, in mellan hus och gator som låg i lä.
När kroppen kändes varm blev valet att ta mig ned mot vattnet.

Sprang igenom campingen, som ännu sov.En hel del utländska vagnar och bilar.Säkert människor som bor där och jobbar i trakten.

Tog mig vidare förbi Gästhamnen och båtarna på land.
Det var riktigt isande vind så efter 5 km och 35 minuter senare styrde jag stegen hemåt.
Kände att det fick räcka för idag.
Skönt att springa ur benen lite och känna att det funkade.
Energierna var bra i kroppen.
Andningen lite jobbig men det kan ju ha berott på kylan.
Gjorde lite ont att andas i löpningen.

Kom hem lagom till att hälsa på den nya butiksägaren i huset bredvid.
Han har startat upp en Supermarket.
Kungshallen.
Bad om att få ta en bild och det fick jag medans han tog upp de gallerdörrar som skyddar hans nystartade företag.
Hoppas det går bra för honom.
Jag ska dit kommande vecka och se vad han har för utbud.
Hoppas på fina grönsaker och frukt samt lite annorlunda produkter från andra länder.
Spännande!

Kom så hem och körde kort styrkepass.Kändes i benen att jag gick så pass långt i Fredags.
Härligt:) Det ska kännas!
Annars är det ingen träning.

Stretch, dusch och frukost medans jag sminkade mig för dagens uppdrag som Kyrkvärd i Kung Karl kyrka.
Detta blir första uppdraget som är på riktigt, så att säga.
Tidigare har jag varit lite studerande men nu blir det skarpt läge:)
Jättekul!

Söndagen har börjat fint och jag ska se till att resten blir minst lika bra och givande.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 21 maj 18:22

Nu har mina Norgeresor för sommaren dragit igång

Av Sirpa - Tisdag 21 maj 05:30

Här kommer mera foton från min 65 årsbjudning

Av Sirpa - Tisdag 21 maj 05:24

Har ju inte bloggat på evigheter igen och det helt enkrlt pga tidsbrist. Inte haft ro att skriva någonting. Gör ett försök till sammanfattning av tiden som gått. Först mitt 65 årsfirande som var den 11/5. Efter mycket fixa och trixa med mat, ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards