Alla inlägg den 26 mars 2015

Av Sirpa - 26 mars 2015 21:23

Det blev mycket gjort igår.
Gick upp tidigt och gjorde mig klar för en arbetsdag som började tidigt och även slutade tidigt.
Perfekt då jag hade tid i Västerås för service på min V70.

Rasten använde jag till att prata hundbur med en kollega samt att jag snabbt skulle spolat av Volvon inför servicen.
In i tvätten kommer en go kollega som tycker att jag ska tvätta ordentligt.
Förklarade att jag inte hann då jag skulle ut och köra andra halvsn av min tjänst.
Då erbjöd hans sig att fixa det:)
Vilken raring!
Lämnade han med jobbet och stack iväg på min sista körning för dagen, till Skinnskatteberg.

Kände mig något bortskämd.

Återkom så och där stod min älskade bil och blänkte.
Leta rätt på kollegan och gav han en stor, varm kram.
Så gulligt gjort!
Vilken arbetsplats jag har.

Åkte så snabbt till Bilia i Västerås och lämnade över till min egen Servicetekniker Ronny.
Själv väntade jag i kafeterian.

Ringde mamma.
Sedan till Caravan och kollade hur det gick med kranen.
Den var färdig:) De hade byggt ihop av två kranar.
Vad glad jag blev!
Då funkar mina planer med att sova i vagnen i veckan, i Eskilstuna.

När servicen var klar åkte jag direkt till Eskilstuna.Var trött och hungrig vid det laget.
Klockan var 15.30

Löste ut vagnen.2400:- gick det på.Jag tackade för snabb service.
Pratade med Åsa som sålde vagnen till mig.En härlig människa som jag gillar mycket.

Beställde vindskydd av henne innsn jag så rullade åter till Prästgården.
Kopplade loss ekipaget och satte den på ström, värmen igång.
For sedan hemåt, helt förbi av trötthet,

Väl hemma blev det matlagning och disk innan läggdags.
Pjuh vilken dag!
Lång men också mycket rolig.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards