Alla inlägg den 30 mars 2015

Av Sirpa - 30 mars 2015 07:34

Rullade från Kungsör till Köping efter Kyrkvärdsuppdraget i Kung Karl Kyrka.
Fylld av energi, glädje och förväntan inför kommande händelse.

Bissen Brainwalk, vandring i Köping längs vägar och gator.
För Hjärnforskningen.

Åkte först till min arbetsplats för ombyte till lämpliga kläder i regnet och blåsten.
Hann få i mig lite mat innan min goa kollega och vän kom och skjutsade mig, så jag fick vara torrskodd till promenaden.

Kom till Stora Torget vid kyrkan i god tid.Såg mig omkring och njöt av stämningen.Människor kom i mängd och deltog, trotsade regnet och ställde upp i kampen.Musik spelade.

Min yngsta dotter med man och mitt barnbarn kom, med sig hade de Bassetvalpen Ludde.

Ludde fick mycket uppmärksamhet.
Mängder med foton togs på honom.
Han frös i sin valppäls så det blev bilen trygga värme för honom istället för regn och rusk.
Vi andra gick.Barnbarnet åkte vagn.

Längs med banan fick vi underhållning, choklad och vatten.
Blev så glad att jag lyckades fånga elden :)
Gällde att knäppa i rätt ögonblick.

Stämningen var i topp.
Bissen inledde promenaden med att ta sig en bit med kryckor.
Med svåra smärtor i sin kropp efter den hemska trafikolycka han och hustrun var med om för inte så länge sedan.
Han är en sådan kämpe denne man.
Fick en härlig bild av min dotter som fick möjligheten att ge honom en varm kram från oss alla.

Efter de 5 km som vi genomförde i regnet.Min dotter med stor smärta,efter att hon skadat svanskota och rygg efter skidvurpa för ca 14 dagar sedan, så fick vi varm soppa.
Hon kämpade på mitt barn.
För det hon tror på!
Såg vid det laget att hon var blek av smärtan.

Straxt efter åkte vi så hem till min lya i Kungsör.Åt gemensam middag i form av kinamat från restaurangen nedanför.
Jättegott.
Blossiga kinder och goda santal efteråt.
Nöjda, glada och mätta.
For så till min husvagn och familjen till sitt.

Bissen brainwalk fixad trots skadad rygg och regnrusk.

Nästa år tar vi milen:)

Av Sirpa - 30 mars 2015 07:07

Natten till Söndag ställde vi klockan en timme framåt.
Kändes lite när det var dags att gå upp, den förlorade sömntimmen.

Kaffe i sängen med Titti innan frukost i huset med dotter och barnbarn.
Hopp i Kyrkvärdskläder.
Sminket fick vara idag, skönt låta ögonen vila ibland.

Packade väska med ombyte till nästa uppdrag, som skulle bli direkt efter kyrkan:)
Full rulle idag.
For iväg till Kungsör och min egen kyrka, Kung Karl.
Där var det härligt pådrag med barn och ungdomar som övade inför dagens Högmässa.

Palmsöndagen.
Palmblad överallt i händerna på barn och vuxna.Vi delade ut med Psalmböckerna.
Hör dagen till.

Fastebössorna samlades in längs en vandring i kyrkan, fotspår på golvet med böner.

Vi Kyrkvärdar kunde mest bara beskåda allt härligt som barnen framförde.
De tog hand om textläsning, sång och böner.
Härligt:)
Jag njöt i fulla drag.Så fint med barnens spontanitet.

Idag hade vi Procession både in och ut samt Evangelieläsning i mittgången.Jag läste Dagens bön idag och bar Kristi Blod till Altaret.
Höll fram Evangeliet åt Prästen i mittgången.
Värdigt och fint!
Tycker mycket om sådant.
Agera med vördnad i min vackra kyrka.

Tände ett ljus för det fantastiska som sker i mitt liv, som skänker mig sådan glädje, rofylldhet och trygghet.
Känner mig så älskad.
Jag känner att jag själv kan älska i harmoni.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards