Alla inlägg den 22 mars 2015

Av Sirpa - 22 mars 2015 21:21

I Lördags när jag hade paus i Krylbo gick jag in på ett Loppis på andra sidan gatan.
Har tittat in där en gång tidigare och fyndat sånt jag ville ha.

Denna gång hade jag inte många minuter på mig men det gjorde inget:)
Hittade direkt ett blått, härligt värmeljusfat av glas som jag sett för länge sedan någonstans.
Nu låg det där och väntade på mig:)

Sedan hittade mina ögon till Påskhyllorna.
Valet var enkelt.
En söt blomkruka som en ledsen påskkyckling satt intill.
Föll direkt!

Den var ju så bedårande söt.

Sedan fick det bli en ljushållare som två tuppar höll vakt om och till den hörde två små kycklingar...
Grymt söta!

Med i valet följde också en hare.
Den haren var ett ljus som jag aldrig kommer att elda.
Jättegullig!
Verkade vara ganska gammal så säkert har förre ägaren inte heller haft hjärta att elda ljuset.

Allt detta gav jag 90:- för.
Glad i hågen gick jag till min buss och kände att detta var värt mödan och besväret under Lördagen.

Tycker om Påskpynt:) och att fynda!

Av Sirpa - 22 mars 2015 19:51

Efter Lördagens krångel och stökdag kändes det superskönt med en lugn dag.
Vaknade tidigt...hade tänkt cykla till och från jobbet men avstod.
Det var -6 grader och blåst.
Dessutom kliade mina utslag på halsen så grymt och det hade knappast blivit bättre efter en svettig cykeltur.

Titti pigg och hungrig igen.
Nu är vi utan insulin några dagar och börjar sedan bygga upp dosen igen till lämplig nivå.
Jag ser ju när hennes kropp börjar kräva insulinet.

Åkte till jobbet en timme inan jag började.Tvättade och städade dem buss jag valde idag.
Den från igår fick stå i skamvrån efter sina dumma hyss med dörren igår.

Härligt att börja dagen med en blank och fräsch buss.
Lugn och fin körning hela dagen.Lagom med kunder.Bussen skötte sig exemplariskt och jag njöt av tillvaron.

Kom hem till depån och tvättade, städade min trogne farkost:)
Bytte om och åkte hem.

Kände mig så glad och pigg hela dagen.Får till mig energier från människor som bryr sig om mig:)
Så härligt!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards