Direktlänk till inlägg 1 mars 2016

Bloggen slår rekord....

Av Sirpa - 1 mars 2016 08:35

Det är ett intresse av min blogg märker jag:)
Vet inte riktigt vad som är orsaken men jag har mina misstankar.

Att hålla kollen på mina förehavanden är ett av orsakerna och detta gör mig så full i skratt :)

Kvinnor som är inne och checkar av om jag är ett hot.
Vad jag gör på min fritid...

Jag vet att det är så för det kommer in kommentarer som jag inte ens bryr mig om att lägga ut för allmän beskådan, då jag tycker synd om dessa individer.

Allvarligt....vad tror sig damerna vinna på detta:)

Den senaste sötnosen som kallade mig desperat...hmm...undrar vem som är det egentligen? :)

Jag är aldrig inne på någons blogg annat än om jag kan få ut glädje och energi ur dennes budskap.

Min blogg är mera i dagboksform och det vet jag tilltalar mina seriösa följare.
De lever med mig i det jag gör, tänker och verkar i.
Mitt liv är intressant i ett gott syfte.

Det är toppen!

Tack ni söta och tack för gensvaret jag får.Ni är toppen!!

Att leva som en öppen person, som jag väljer att göra, i mångt och mycket, medföljer att jag får in även personer med problem de har svårt att bära.

De lever i liv som de själva inte mår bra i och då är det en glädje i stunden, att få klappa till en människa som mår bra.
Som kämpar och utvecklas som jag gör.
Mitt liv har inte stannat upp bara för att jag närmar mig 60...
Tvärtom:)
Jag lever fullt ut och ser till att vidga mina vyer, lära känna nya människor, prova på nya vinklingar i tillvaron.

Jag älskar och blir älskad och det ger mig så enormt mycket.
Jag lägger rädslor åt sidan och river murar längs min färd.

Den dagen kommer inte då jag sitter och ångrar allt jag inte gjort.

Jag tycker synd om människor som sitter fast i sin historia.
Som lever liv och förhållanden i tillstånd som inte ger någonting av värde längre.

Som lägger krav och skuld på sin partner för att hålla fast denne i en tillvaro av tristess och bråk.

Till vilken nytta!!!

Passa på att skapa något eget och nytt istället.
Hitta den egna identiteten.
Se till att leva så livet är glädjefyllt istället för fyllt av intriger och hårda ord.
Jag har bloggat om detta förr...

Lyckan väntar bakom hörnet om man bara ger den möjligheten att träda fram.

Jag själv älskar så grymt mycket.
Den man som finns i mitt hjärta mår toppen av att vara med mig.
Det vet jag:)
Han vet att min kärlek är sann.Den vill inget ont.

Han vet också precis hur jag lever och tycker att det är toppen.
Att jag trivs i uppmärksamhet och rampljus:)
Att jag gillar att bli omtyckt och omtalad.
Det är inget konstigt.


Har känt honom såpass länge så jag vet hur han ser ut när han är glad och lycklig eller när han tyngs av sådant som bara förgör och äter på hans energi.

Han är en god människa.
Med en historia som är gedigen....

Min förhoppning är att han en dag tar steget ut och vågar börja leva på ett sätt som han förtjänar.
Att må bra och känna glädje, kärlek och ömhet utan baktankar och piskrapp.

Det är han värd min älskade:)

Mitt bloggande kommer att fortsätta och jag förmedlar mitt sätt att se på livet i detta.
Det trivs jag i förstår du:)

Så fortsätt läs...du är välkommen.
Men lägg ingen energi på att försöka göra om mig efter dina värderingar.
Det är ingen ide!
Jag har mitt liv, mina vänner och allt jag gör i en härlig blandning.

Denna blandning kallas LIVET

 
 
Göran

Göran

1 mars 2016 08:59

Fortsätt du att blogga på ditt eget vis om det DU vill och fortsätt att välja vilka kommentarer du publicerar. Jag gör likadant - Min blogg är MIN och ingen annans, där bestämmer JAG! Till hundra procent! Läs eller låt bli, det är upp till var och en. Kommentera gärna men JAG bestämmer om det publiceras. Bra att du ryter ifrån!

http://singelfarsan.bloggplatsen.se

Sirpa

1 mars 2016 11:38

Härligt Göran:)
Tack för din respons!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 23 april 04:50


Nu är det tidig Tisdag morgon och jag vaknade efter en natt med djup, nästan medvetslös sömn. Natten innan var det svårt att komma till ro då jag anlände rätt sent och skulle upp tidigt. Det blev slarv med matintaget också igår och det gjorde nog...

Av Sirpa - Måndag 22 april 05:06

Söndagen bjöd på jättefint somigt väder, men hu så kyligt. Men kylan märkte jag inte av där vid bussratten. Hann äta frukost denna morgon innan det bar iväg till Kristinehamn för lastning av tågresenärer till Karlstad och Oslo. Jag fick med mång...

Av Sirpa - Söndag 21 april 06:41

Kände mig trött och hungrig när jag gick ut till bussen och hämtade laddsladden till min mobil. Passerade receptionen på hotellet och kunde inte motstå att köpa mig en Linssallad med handskalade räkor och kokt ägg som kostade 89:- Har köpt nåt...

Av Sirpa - Lördag 20 april 17:33

Vaknade jättetidigt i husbilen. Det bar minusgrader ute och det kändes inne hos mig där i bilen. Pannan gick igång ofta. Bryggde på gott starkt kaffe och låg sedan kvar i söngvärnen en stund. Hörde hur kollegor hämtade sina bussar. Jag fick ...

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards