Direktlänk till inlägg 26 februari 2017

Fantastisk Lördag

Av Sirpa - 26 februari 2017 08:31

Igår Lördag, var både jag och min älskade lediga från arbetet.
Jätteskönt och välbehövligt.

Vi kände oss båda slitna och trötta efter allt vi gjort och allt som hänt i veckan.
Så skönt att bara gå upp på morgonen. Ta en kopp kaffe i soffan, i vår härliga, lugna och fridfulla lägenhet.
Bakade snabbt ihop frukostscones åt oss som vi njöt av under goda samtal.

Vi summerade veckan som gått och allt som hänt.

Jag fick samtal från kollega i Karlstad som ordnar med alla kollegors kondolens inför vår bortgågne kollegas begravning.
Ett betydelsefullt uppdrag som hon tagit ansvaret över att ordna.
Vi är fyllda av tacksamhet.

Tack B, du är guld värd!

Efter frukosten letade jag runt bland kvarvarande, ouppackade kartonger, efter kläder till kvällens konsert i Globen.
Ville vara fint klädd.
Passade på att packa upp dessa och sortera in i skåpen.

Mitt vackra nylonförråd fick en genomgång :)
Mina underbara nylon.
Älskar det smeksamma sköna mot mina långa ben.

Älsklingen åkte och tvättade vår bil.
Hon var så grymt smutsig efter vår strävsamma vecka.
Mycket saker har fraktats i henne.
Han fick slita hårt för att få bort smutsen och saltet.
Helt annan bil efteråt.

Åt lunch på stående fot i stort sett, då vi båda grejade med vårt.
Jag satte upp lite foton och tavlor.
Krokar och annat som saknades inför ett praktiskt boende.
Städade och plockade med mycket innan det var dags att ge oss av mot Stockholm och Globen.

Åkte vid 15.45 tiden.
Vinkade åt kollega/vän på det olycksdrabbade företaget då han var på väg mot Stockholm.
Han blev glad.
Vilken chock de lever i alla som är kvar och jobbar vidare.
Mina böner går till dem, att de skall orka vidare.

Min älskling körde som en kung i Stockholm.Han känner stan så väl då han kört mycket där med buss.
Han har ju kört mycket beställningar under tidigare år.
Innerstan känner han som sin bakficka :)
Kändes tryggt!

Parkerade och gick till Espresso House och njöt av goda muffins, samt kaffe med extra smak och styrka.

Gick in på Globen i god tid.
Köpte ett program som minne från vår första konsert.
Letade fram till våra platser och slog oss ner och bara njöt av atmosfären.

Globen fylldes på vartefter och vi satt bara och mådde gott.
Vi två har verkligen förmågan att roa oss på egen hand.
Skulle ta bilder på oss, seriösa bilder som minne från kvällen.
Gick inte så bra för vi skrattade så tårarna rann :)
Två galenpannor i farten!

Väljer att inte lägga ut någon bild.
Det finns ännu människor i vår närhet som skapar egna verkligheter av vår gemenskap.
Som vill ont och förstöra, så dessa individer göder jag inte med foton.
Det får bli i framtiden.

Straxt steg han då ut på scenen.
Andrea Bocelli

Han bjöd oss på underbar sång och glädje.
Scenen badade i underbara färger och hans röst fyllde Globen.
Så vackert!
Storslaget och så härligt annorlunda mot alla andra konserter jag varit på igenom åren.

Första gången jag varit på en glödande tenors framträdande.
Helt fantastiskt!

Inga foton fick tas under konserten och det respekterade jag.
Njöt istället till 100% precis hela tiden.
Vi mådde så bra både jag och min älskade sambo.

Båda var vi höga av energi efteråt, när vi tog oss till bilen.
Gick inte att få bort leendet från våra ansikten.
Dessa timmar behövde vi efter allt som hänt och allt vi gjort.

Åkte hemåt i snöfall och hala vägar.
Inget problem med vår klippa till bil.

Var in på en Max och åt en sallad då magen knorrade tom.

Kom hem trötta och lyckliga till vårt fina, varma och välkomnande hem.

Vilka timmar :)
Ett minne för livet.

Tack min älskade för du finns i mitt liv.
Vi har bara börjat vår gemensamma vandring

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Av Sirpa - Söndag 7 april 13:09

Fast jag var bortrest i jobb hela Påskhelgen så jag missade allt påskfirande hemma med allt vad det brukar vara. Äggletning, påskbuffe och påskgodis. Nu hade tjejerna en överraskning åt mig när jag kom hem. Dem hade sparat mat åt mig från buffen...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20 21
22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards