Direktlänk till inlägg 11 mars 2017

Ligger i soffan....

Av Sirpa - 11 mars 2017 07:47

Tittar ut på den nyligen uppstigna solen, som sänder ut sina stålar i den frostiga Lördagsmorgonen.

Några få bilar far förbi ute på vägen.

Min älskade sover ännu och jag hopppas han kan sova några timmar till. Han kom hem sent inatt från sitt arbete.

Jag har druckit mitt morgonkaffe.
Tuggat i mig lite knäckebröd för att ge magen något att jobba med.
Funderar över min lediga helg.

Vill få en del gjort, samtidigt som jag vet att vila är nödvändigt.
Båda är vi trötta och slitna efter den tid som varit.

Vi pratade om semestern igår.
Längtar så efter ledighet.
Få släppa allt för några veckor och bara vara för oss själva.

Jag har nu ordnat så vi har en säsongsplats på Herrfallets camping.
Kommer att dra dit vagnen redan till Påsk.
Vi kunde tyvärr inte få vår egen plats direkt utan det blir den bredvid.
Gör ju inget då vi känner att ett helt boende inte behöver upp före säsongstarten, som är den 1/5.

Längtar efter att få bo i husvagnen igen.Det har jag haft alldeles för lite tid och möjlighet till de senaste två somrarna.
Barn, barnbarn och kompisar har fått ha det nöjet istället.
Bra att husvagnen skänkt sådan glädje till mina nära och kära.
Detta bli nog sista säsongen med min gamla goding till vagn.
Vi skall köpa en större, nyare och gemensam.
Men nu skall vi njuta av min fina Sävsjö.

Till helgen som kommer känner vi för att göra något speciellt för oss själva.
Då vi båda är lediga.

Straxt skall jag ta på mig oömma kläder och ge mig iväg för att städa ur bilen. Den ser hemsk ut efter vår flytt.
En tvätt får bli senare idag då det blivit varmare.

Älsklingen kommer att jobba i helgen så den tid vi får tillsammans skall vi ta tillvara på ett bra sätt.

Det finns att göra härhemma och både min syster och mor avser jag besöka i helgen, så det blir fullt upp.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards