Direktlänk till inlägg 9 mars 2018

Summering hittills

Av Sirpa - 9 mars 2018 06:34

Veckan har gått med ett tempo som är lite för mycket för mig.
Känner det nu när jag sitter här i soffan, fredag morgon.
Intar morgonkaffet, känner av en lätt huvudvärk som säkert försvinner om en stund när kaffet gjort sitt jobb.

Jag var helt slut igår efter en lång kördag som sög musten ur mig.
Ändå var det inte någon stress direkt, annat än när rasten blev så kort av att jag behövde köra in bussen till depån, istället för förarbyte vid RC. Det tar mera tid.
Städa ur bussen och avsluta.

Annars var det lugna körningar.
Fullt ett par turer och extra taxi ringdes ut till resenärer som avvek innan taxi kom.
Trist! Vi måste ju betala den ändå.
Efter lunch började det snöa och blev moddigt.
Det snöar nu också, så det är nog en del som kommit ner.

Innan i veckan hade jag Supporten på Måndagen. Full dag och två timmar till
Tisdagen en kortare körning och sedan support resten av dagen.
För mycket tid den dagen också.
Sedan Onsdag, tåg till Stockholm.

Jobbade med Supportärenden med kollega på Cityterminalen. Hon visade mig vidare i systemet i sådant jag ännu inte hanterat.
Kändes toppen att kunna också agera på sånt jag hade i pipeline.

Filminspelning med mig i uniform som bussförare. Två jättegoa tjejer som hade hand om det.
Kort intervju med mig som då filmades.
Det blir ett pyttekort inslag i nånting framöver för Swebus.
En kollega till på samma sätt.
Manlig kollega från Karlstad.

Jag har ju varit med förr på VL tiden så det var inget konstigt för mig.
Kände mig bara gammal och ful i kameran men det är ju det jag är :) inget att göra åt.
Gud har skapat mig såhär och det är bara att gilla läget :)

Hade sedan en kort lunch och ett mycket givande samtal med min kära kollega om allt som sker och har skett hittills i allt det nya.
Vi spånade lite om min framtid.
Mina uppgifter, hur och var jag jobbar.
På vilket sätt och vilka verktyg jag behöver.

Det är en ny värld som öppnats för mig inom Kundvård och jag trivs i den rollen, som är helt naturlig för mig.

Åkte sedan hem med tåg igen när jag bara kände mig i vägen på CT där tjejerna jobbade på för fullt

Gick hem via centrum och köpte mig ett par skor att ha det sista som är kvar av vintern.

Kändes toppen att komma iväg och bolla tankar med kollegor.
Känns som jag behöver det då jag inte gillar längre att jobba hemma ensam.
Nu mår jag så bra att det blir en tomhet för mig att inte vara med andra människor.

Förändringar sker i ett rasande tempo

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards