Direktlänk till inlägg 16 april 2018

Morgon i tankar

Av Sirpa - 16 april 2018 06:50

Att förändra livet till det positiva hållet är enkelt kan man tycka.
Men det är inte så bara. Det kräver tankeverksamhet, energi och kämparglöd till max.

För min del fungerar det ganska bra om bara orken finns till att känna in det positiva i livet.
Denna helg blev för mig en riktig energiboost.
Vistelse i älskade husvagnen med mina barn och barnbarn.
I glädje, skratt och tokerier.
Mycket lek, bus och sysslor som ger energi och glädje, istället för att bara suga ur en den ork som finns.

Mitt lager av energi har varit på gungning så länge nu med allt som skett.
Värsta dränaget är jobbet.
Den energitjyven urlakar mig totalt om jag inte hela tiden håller en stram tygel.

Kan liksom inte slappna av i någonting.
Gör jag det så rinner energi iväg, ut till ingenting. Jag vill och hoppas för mycket av nåt som troligtvis aldrig ändå blir bra.

Detta måste jag jobba med.
Se till att sänka min ambition helt enkelt. Det är enda lösningen.
Fungerar inte med det engagemang jag har för det räcker inte min ork till.

Ha det som en inkomstkälla endast.
Lägga bort känslor, den egna viljan att förbättra allt som inte fungerar, helt enkelt bara sköta det som skötas skall.

Likgiligt, utan värderingar eller personligt värde i nåt annat än vetskapen att det ger mig den summa pengar som behövs för att leva ett värdefullt liv i övrigt.

Säkert är det tänkt så.
Sköt ditt jobb och var tyst.

Vill jag jobba med sådant?
Eller på ett kallt och likgiligt sätt?

NEJ OCH ÅTER NEJ

Den personen är inte jag.

Alltså finns två saker att göra.

Förändra arbetet eller helt enkelt lämna det och ge mig in i något nytt.

Svårare än så är det inte.

Kommer under sommaren att verkligen ta beslut i den frågan.
Likaså kärestan.
Det lutar åt ett lämnande som läget är nu.

Energiåtgången är förödande stort och så vill vi inte ha det.

Tunga beslut i något vi båda trodde så gott om när vi gav oss in i det.

Livet är här och nu.
Varför göra någonting som inget ger tillbaks.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Av Sirpa - Söndag 7 april 13:09

Fast jag var bortrest i jobb hela Påskhelgen så jag missade allt påskfirande hemma med allt vad det brukar vara. Äggletning, påskbuffe och påskgodis. Nu hade tjejerna en överraskning åt mig när jag kom hem. Dem hade sparat mat åt mig från buffen...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards