Direktlänk till inlägg 25 maj 2018

Vaken i natten

Av Sirpa - 25 maj 2018 02:31

Det är fantastiskt vilken hjärnstädning det är som drar igång, så fort jag kommer hit ut till husvagnen.

Tankarna är många.
Det pågår så mycket ikring mig som tar energi rejält.
Framförallt med jobbet.
Hur ser framtiden ut för oss?

Vart är det FlixBus kommer att leda oss? Hur kommer vi att arbeta framöver.
Blir det en ordning i detta som nu råder.
Då vi arbetar i stort sett utan en ordentlig ledning.

Frågorna och funderingarna är många.

Mitt i detta hör ett annat bussföretag av sig till mig och visar intresse för att anställa mig.
Så jag är kluvet till max.
Vad ska jag göra...

Jag var helt ärlig med det företag som hörde av sig till mig och berättade att jag inte avser lämna Swebus under sommaren.
Den befattning jag nu har är redan inplanerad så kollegor kan ha sin semester.

Jag lovade att höra av mig i mitten på Augusti och då också komma till ett beslut om jag går över till dem.
Lämnar det jag har bakom mig fullständigt.

Det har varit turbolenta och oroliga, snart 3 år på Swebus.
Känns sorgligt då jag levde i tron att jag kan gå i pension i detta företag.
Stanna resten av mitt yrkesverksamma liv hos dem.
Så blir det nog inte.

Ingen orkar leva i en ständig oro hur länge som helst.
Då lämnar man hellre och använder energin där den ger någonting tillbaka.

Jag vill ju inte sätta mig passiv i ett jobb som inte ger mig någon tillfredställelse.
Livet är för kort för det.
Jag vill känna att det jag uträttar är värdefullt för mig och dem jag arbetar för.

Det finns så mycket mera jag kan uträtta.
Inte bara ha jobbet som ett levebröd.

Både sambon och jag sitter med samma tankar. Han mår riktigt dåligt i röran som råder. Dagliga konflikter om allt som inte fungerar.
Himmel vad detta sliter på oss som människor!!
Vi går båda sönder snart.
Allra mest han.
Även han fick ett samtal denna vecka, från ett annat företag om att börja jobba för dem istället.

Vi får se hur vi gör.
Något positivt måste hända snart då vi är så superless på det vi nu sitter och harvar i.
Vi kan så mycket mera än detta.
Båda med lång erfarenhet i branchen.

Kanske hoppas vi av denna circus till hösten.
Jag funderar vidare.

Så dessa ensamma dagar och nätter behövs här i vagnen, till att rota runt i huvudet och komma till insikter, beslut och framförallt hitta lugnet inombords.

Sedan har jag svårare att sova nuförtiden när jag inte har min käresta intill mig.
Han hör hemma där :)
Ensamvargen som jag var under några år har återigen hittat sin andra hälft och vill inte vara utan honom.

Nu ska jag göra ett försök att hoppa på sömntåget några timmar.
Det blir ju fort varmt i vagnen på morgonen så sömnen blir ganska kort om jag inte lyckas fånga den snart.

Dessa analyser stämmer rätt bra på mig.
Struktur är viktigt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards