Direktlänk till inlägg 19 april 2019

Intensiva körningar

Av Sirpa - 19 april 2019 19:24

Gick upp redan vid 2 tiden inatt.
Kunde inte sova när jag visste att jag behöver städa buss innan jag kan rulla iväg på jobb.
Kollegan hade gjort sin del och sedan var mitt kvar till morgonen.
Vi hade kommit överens om att dela på allt så han inte hade rubbet på natten när han kom åter från Stockholm, trött efter en lång eftermiddag och kväll.

Jag fixade till tunnbrödmackor med åt mig.
Kaffethermos självklart.
Tog med en påse kakor att bjuda kollegor på till kaffet.

Åkte till jobbet vid 3.20
Körde in Nallen i servicehallen och dammsög ur honom noga.
Två våningar, så det tog en stund.
Fyllde vattenkokarna så vi skulle få kaffe under alla timmar vi körde tågresenärer.

Lämnade Västerås vid 4.10 och styrde mot Stockholm.
Anlände till Cityterminalen 5.30
Kordinatorn på plats redan.
Lastade in 18 resenärer och åkte till Bålsta.
Lugn och fin morgon.
Ungefär lika många tillbaka till CT.

Sedan var det bara att lasta fulla bussar och köra på.
Nästa vända jag kom åter CT så blev det direkt att lasta fullt och ösa på till Bålsta där ett tåg stod och väntade.
Mycket nöjda resenärer över att jag gjorde en spetsvändning och såg till att de kom fram.

Jag hade jätteroligt idag också.
Så mycket nya människor att lära känna.
Informerade noga i microfonen och tillönskade alla en Glad och go Påsk :)

Trött och slut fick jag förarbyte vid 14.30 tiden. Vi var tre morgonförare som åkte hemåt i samma bil.

Nu orkar jag inget mera idag.
Har lagt mig och ska sova.
Upp 3.00 imorgon och iväg.
Samma tider gäller även den dagen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Söndag 7 april 13:09

Fast jag var bortrest i jobb hela Påskhelgen så jag missade allt påskfirande hemma med allt vad det brukar vara. Äggletning, påskbuffe och påskgodis. Nu hade tjejerna en överraskning åt mig när jag kom hem. Dem hade sparat mat åt mig från buffen...

Av Sirpa - Söndag 7 april 07:43

Påskafton och Påskdagen ramlade på i samma anda fast med lite annorlunda körtider. Hade dessutom en extra körning för Vy Värmlandstrafiken från Kristinehamn till Kil med mellanstationer. Helt nya färdvägar igen. Sov natten mellan Påskdagen och ...

Av Sirpa - Söndag 7 april 06:45


Det heter ju Långfredag och det blev det verkligen för mig. Gick upp 7.00 och unnade mig en lång dusch innan frukost för att vakna till. Hade lite svårt att varva ner efter gårdagen så det tog tid innan sömnen infann sig. Åkte i god tid efter ...

Av Sirpa - Lördag 6 april 11:42


Scandicfrukostarna brukar ju vara goda och fräscha. Även denna gång. Scandic Holberg i Oslo. Efter en alldeles för kort natts sömn så måste jag ju fylla på energi för att dra igång den nya dagen. Kollegan och jag frullade tillsammans och had...

Av Sirpa - Lördag 6 april 07:46

Skärtorsdag morgon fick jag skjuts av mina tjejer till Örebro och Let's Go's depå. Fixade med bussen jag skulle i helgen och rullade sedan iväg för avgångstid från Karlstad. Mötte där upp en kollega från Vikmans buss Arvika som jag skulle jobba t...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards