Alla inlägg den 2 augusti 2019

Av Sirpa - 2 augusti 2019 19:01

Björks Buss :)

Av Sirpa - 2 augusti 2019 07:33

Vaknade igår alldeles mossig efter att ha jobbat kväll och kommit isäng vid 2 tiden på natten.
Den tid som jag dygnet innan gick upp för att köra från Ljungby.
Det blir lite jobbigt för min hjärna att ställa om så tvärt.

Hade sovit drygt 6 timmar då jag vaknade.
Var som en seg klump den första timmen innan hjärna riktigt hängde med.

Hade som uppgift denna dag att städa hemma och handla åt mamma samt besöka henne några timmar.

Pratade med äldsta dottern och hon skulle flytta sin häst till ett annat stall och sedan skulle de grilla på eftermiddagan.
Jag ville dit också för att se pålle i nya boxen.
Även gratta min goa svärson på hans namnsdag. Vi bestämde att jag åker dit på eftermiddagen om jag orkar.

Gjorde mig klar och åkte till Lidl här i stan och inhandlade Karelska piroger och Rågbröd åt mamma därifrån.
Köpte lite annat till grillningen också.

Sedan full fart till Surahammar och handlade resten från Willys.
Hem till mamma och käkade en sen frukost där. Klockan var då vid 11.
Vi satt och pratade om allt möjligt och tiden rann iväg.
Klockan 14.00 styrde jag så mot Eskilstuna och det nya stallet.
Pålle var lite stirrig över det nya men det är ju inte konstigt.

Tog en lite misslyckad bild på honom i motljus. Men det går att se att han är lite spänd och nyfiken.
Där kommer han att trivas garanterat.
Öppet och ljust, luftigt och rena fina ytor.
Kompisar som han ser från sin box.

Vi for sedan vidare hem till dottern och fixade det som behövdes för grillningen.
Åkte ut till deras blivande hustomt och invigde den med en första måltid
Dit kom även några vänner och vi hade det trevligt.


Jag kände hur trött jag blev efter att ha ätit hamburgare som vi grillade.
Så vid 18 tiden for jag hemåt igen efter att ha kramat alla.
Mitt lilla barnbarn och namnsdagsbarnet.

På vägen hem blev det broöppning i Kvicksund.

Lite mäktigt att se vägen stå rakt upp i luften.
Kom hem jättetrött till en väntande Nova.
Det fanns en del att göra hemma men jag orkade inte mer denna dag.
Gjorde kväller vid 22 tiden efter att ha hängt vid tv:n ett tag och somnat till på soffan

Städningen får bli en annan ledig dag.
Jobbdag igen Fredag

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards