Alla inlägg den 16 augusti 2019

Av Sirpa - 16 augusti 2019 20:20

Nu är det kväll och dag tre i min självvalda fasta.
Dagen har varit aktiv med drygt 7 km rask promenad tidigt imorse och sedan har jag jobbat i timmar.
Inte så mycket körning utan städ och fixa med Nallen. "Min" dubbeldäckare som jag så gärna vill hålla fräsch och fin.

Mina intag av näring har bestått i ca 600 kalorier denna dag.
Tog en extra kopp kaffe på kvällen då jag kände mig hungrig och lite darrig.
Till kaffet lade jag till ca 1dl av Naturdiet Cafe latte så det blev lite energi.
Det räckte för att darrningen skulle avta.

Känns helt ok i mgen nu och jag kommer att somna med tom mage.
Har utfört lite styrketräning för överkroppen ikväll.
Orkar inte så mycket när kvällen kommer.

Tufft är det men jag fixar det.
Första veckan är alltid jobbig.

Av Sirpa - 16 augusti 2019 11:56

Det tycker jag att Kajplats 9 vid Mälaren har.
Dessa mängder med pelargonier är en färgprakt för ögat

Av Sirpa - 16 augusti 2019 08:27

Så fina i färg och form är kastanjerna.

Hos mig väcker de minnen från barndomen då jag plockade kastanjer sedan när de är mogna och det taggiga skalet öppnar sig och släpper ut den bruna, blanka och släta "nöten"

Av Sirpa - 16 augusti 2019 08:05

Gav mig ut väldigt tidigt imorse ut på stan, träningsklädd och sugen på en riktigt hjärnrensande vandring så långt jag nu skulle hinna innan det var dags för jobbet.

Styrde stegen ner mot Mälaren
Vattnet drar ständigt i mig och jag trivs så oerhört att gå därnere längs strandpromenaden.
Så lugnt och skönt denna morgon.
Mötte bara några få hundrastare.

Tog foton självklart. Det hör liksom till.
Passar på när jag ännu bara går som träning. Sedan när jogg och löpning kommer igång så blir det inte många foton.

Gick och gick, bara njöt av känslan i kroppen som rörelse ger för mig.
Jag är ju van att röra på mig.

Så den feta sega kropp jag nu bor i är inte jag och den måste elimineras.
Det duger inte att ha en massa fläsk att släpa omkring på i träning.
Sliter bara på knän och leder.

Tiden gick medans jag traskade fram och jag var tvungen att dra mig hemåt för att hinna med dusch och kaffe innan det var dags för jobb.
Ville ta det lite lugnt också innan det var dags.

Det blev några steg och dagens mål är nådd.
Tiotusen steg är det minsta jag godkänner i benen för att det ska räknas som motion/lätt träning.

Vänjer nu kropp och ben för det som komma skall.
Sakta men säkert ska jag igång och får inte stressa för att inte åka på skador när jag släpar på övervikten.

Innan året är slut ska det vara minst 5 kg borta.

Av Sirpa - 16 augusti 2019 05:09

Det är absolut den godaste koppen kaffe på hela dagen.

Ligger i sängen och lyssnar på morgonens ljud. Hissen låter, nån bil passerar på vägen.
Annars är det tyst och lugnt.

Jag gick och lade mig riktigt tidigt igår.
Var isäng redan 8.15 och det var jätteskönt.
Få slappna av och bara försvinna in i sömnens värld efter den dag som låg bakom mig.

Sov djupt och drömde oroliga drömmar.
Hjärnan rensade intryck och känslor under natten.
Sov ändå bra känns det som.
Vaknade vid 4 tiden. Jag är ju morgonpigg och efter att ha lagt mig så tidigt var det bra gjort att ändå sova så länge.
Blev nästan 8 timmars sömn.

Min längtan efter semester och komma bort trycker på än mera.
Få ta Nova med mig och bara åka dit vi känner för med husbilen vi ska hyra.
Det kan vara därför också som jag påverkas så hårt av konflikter nu. Min hjärna orkar inte mera, den behöver få koppla bort jobbet för ett tag.

Tanken svepte precis vid att vi borde ta en natt i Rättvik. Det är ju så vackert där vid Siljans strand, Kyrkan och Stiftsgården.
Campingen ligger så fint vid sjön och kanske det finns ställplatser på fina ställen också.
Jag ska undersöka saken närmare.

Idag är en ny dag med nya krafter.
Jag börjar jobba 9.30
Utbildning först i 45 minuter.
Det står koner uppställda på depåns asfalt och där får vi göra olika övningar med buss.
Kompetensutbildning som företaget kallar det.
Behövs då vi tydligen skadar bussar lite överallt.
Ser ju de skador Nallen fått under sommaren då den gått på körningar överallt.

Så det har jag först av allt idag, innan det är dags att åka till herrgården och hämta hem gänget med lärare jag körde dit igår.
Jag lär åka en timme innan hämtning för att hinna.

Efter det är det inget mera inplanerat med jobbet. Ska fixa till Nallen riktigt fin då det är Bröllopskörning på Lördag.
Då ska bussen vara fräsch och fin.
Sedan ska den ut på kollokörning, den sista för denna säsong, på Söndag med min kollega R. Han kommer få en fin buss efter mig, det är då säkert.

Jag själv kommer att köra kollo också med enkelbuss, från Lesjöfors. Troligtvis ledarna då det inte är så många och de ska till två destinationer. Rätt mycket packning kan jag tänka mig.
Avsläpp i Örebro först och sedan ett hotell i Stockholm.

Den dagen kommer bli sen.
Lämnar i Stockholm på natten och sedan hem, busstädning innan hemgång.
Ser ut som jag är ledig måndag, vi får se.

Känns bra i magen denna morgon.
Kurrar lite och kaffet landar fint.
Klockan är nu straxt efter 5 och jag avser snart att byta om till träningskläder och ge mig ut på en promenad i den friska, lite kyliga morgonluften.
Passa på innan staden vaknar helt.

En dusch innan abetsdagen kommer att sitta bra. Får se när kroppen kräver frukost.
Kommer då att ta en måltidsersättning med jordgubbssmak.
Blandar till själv med vatten.
Står att det ska vara mjölk men det funkar inte för mig. Har ju bara mjölk i kaffet, inget jag kan dricka mängder utav.

Jag ska göra det bästa av denna dag.
Dag två i min fasta.
Hoppas jag slipper ha sån turbolens ikring mig idag. Har inte riktigt orken till det just nu.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards