Alla inlägg under januari 2020

Av Sirpa - 22 januari 2020 18:16

Givetvis tog jag mig en vandring i omgivningarna imorse innan solen gick upp.
Gick längs stranden och ut på en pir där jag kunde ta lite foton över området.

Var inte ute så länge då vi planerat att äta frukost tidigt innan alla andra vaknade till.

Av Sirpa - 21 januari 2020 21:36

Lägger ut lite foton från hotellets poolområde under kvällsmörker

Av Sirpa - 21 januari 2020 19:22

Lägger ut några foton sålänge från hotellet.
Skriver mer imorgon

Utsikten från våran balkong

Av Sirpa - 20 januari 2020 19:38

Tiden har gått fort :)

Imorgon 3.30 lämnar vi Eskilstuna och åker till Arlanda för att flyga till Teneriffa

Jag, äldsta dottern och barnbarnet.

En vecka i värmen ska bli jätteskönt.

Av Sirpa - 20 januari 2020 19:22

Söndagens körning var privat och bar ner till Ullared och Gekås :)

Äldsta dottern frågade mig dagen innan om jag ville följa med dit. Hon var sugen på en tur dit innan det blir massor med folk där igen.
Januari brukar ju vara fattigmånad för många och det märks på Gekås.

Jag gick upp 3.15 på morron och fixade kaffe och mackor med oss.
Åkte 4 hemifrån Västerås till Eskilstuna.
Ganska precis 5 var vi på rull nedåt landet.

Jag körde
Toabesök vid Preem Brahehus.

For vidare och kom till Gekås vid 10.30 tiden

Dottern handlade en hel del medans jag nöjde mig med det jag absolut behövde.
Läsglasögon, spritservetter, plasthandskar och lite annat.

Fick en bra kundkärra med ett lätt nummer.
Brukar ta foto för att hålla reda på den.

Vi åt lunch i restaurangen.
Som vanligt tog jag Spätta med pommes och remouladsås.
Gott och välbehövligt energitillskott.

Fortsatte vandra omkring och gav upp vid 16 tiden och gick till kassorna.

Lastade in i bilen och körde hemåt.
Jag körde till Brahehus och efter toabesöket bytte vi förare.
Dottern körde resten av vägen.
Jag var ganska trött då och i Eskilstuna lastade jag över till min bil och for hem till mitt i Västerås, till en glad och väntande Nova.

Klockan var då 22.15

Kul grej :)
Att bara fara iväg sådär spontant.

Av Sirpa - 19 januari 2020 01:44

Igår Lördag kunde vi då samlas för att köra möblerna.
Jag vaknade vid 7 tiden, efter att ha varit vaken ett par timmar på natten också.
Kunde somna om och vaknade så nästa gång där vid 7.
Var då jättetrött.
Piggnade till efter kaffet.

Grejade lite hemma först, bytte om till oömma kläder och gav mig iväg för att hämta den lilla lastbilen jag skulle ha för flytten.
Hade fixat med fikakorg åt oss.

Åkte så till dotterns lägenhet i Ramnäs.
Där var nu bara de tunga möblerna kvar.
Jag satte igång att ta loss tvättmaskinen som var sönder och utdömd.
Den skulle kastas.
Inte det enklaste då den var insatt innan duschkabinen.
Dörren till den gick att ta loss men inte väggen. Skruven förstörd i skallen.
Fick tänka om och flytta handfatet istället.

Sonen anlände efter ett tag.
Jag hade då grejat med annat i köket.
Vi tog bort handfat och lyfte bort maskinen.
Tung som ett as!!
Släpade ner den från tredje våningen till lastbilen.
Tung och inget att hålla i.
Vad det tog på ryggen och armarna, fingrarna.

Tog även med två resårmadrasser som skulle kastas och åkte till Återbruket i Surahammar.
Min sons yngsta grabb som jag är farmor till var också med.

Det var smidigt att lämna av på Återbruket.
Mycket folk där på en lördag.

Snabbt tillbaka till lägenheten.
Dit hade dottern anlänt och hennes far.
Vi tre "bärare" satte igång att bära efter lite kaffe. Dottern plockade med det hon orkade.
Tog med det som skulle till Surahammar för magasinering tills i sommar.
Det var tunga biten och då lät vi "gubbarna" åka hem.
Barnbarnet var så uttråkat och ville hem igen. Jag var så tacksam över att ha fått hjälp med helvetesklumpen till tvättmaskin.

Resten lastade jag och dottern själva.
Monterade tillbaka handfatet.
Tacksam över snabbkopplingen för vattnet.
Städade litegrann innan vi stängde och låste.
For så till Eskilstuna.
Lillan åkte med mig i lastbilen.

Lastade ur vid huset.
Då var jag helt slut i krafterna och vi var hungriga. Åt Tacorester som smakade himmelskt efter allt slit.
Klockan var 17.00 när jag återvände med lastbilen till Västerås.
Tvättade och städade ur bilen.
Tankade innan i Kvicksund.

Tog ett foto när det var de allra sista grejerna kvar i lastbilen.
Sedan var flytten klar.



Sist den tomma lastbilen.

Så grymt skönt att få det klart innan jag ska på semester på tisdag.

Kom hem vid 19 tiden.
Raka spåret in i duschen. Tog hand om såret på min armbåge som jag slog i ett dörrhandtag vid tvättmaskinsbubbandet.

Jag har blåmärken på ben och armar efter allt bärande av grejer och lådor som pågått de de senaste veckorna.
Nermontering av möbler och jag vet inte allt.

Äntligen flyttat allting!!

Av Sirpa - 18 januari 2020 02:52

Igår Fredag var det jobbdag igen.
Gick upp 4.30 för att hinna iväg bra.
Hämtade ut buss för att åka till Etuna först.
Ta en rast på 45 minuter där innan lastning av fotbollsgrabbar.
Åkte från Västerås straxt efter 6.

Äldsta dottern kom till bussen där jag stod och väntade in tid vid Stiga Sports Arena.
Hon skulle till sitt jobb.
Vi hann prata några minuter och krama fin dag.

Lastade vid 8 och for sedan vidare till Katrineholm för att hämta flera i laget.
Direkt ut mot Norrköping och E4:an neråt.
Fint väder, bra trafik så det rullade på hela tiden.

Slutdestination Scandic Elmia i Jönköping.
Snabbavlastning där, många tackade för bra körning. Vände runt på parkeringen och började direkt köra tillbaka mot Västerås.
Valde vägen via Motala Askersund denna gång.

Fick slut på körtid i Skänninge så det var bara att söka rätt på ett ställe att stå på 45 minuter.
Hamnade vid en mack.

Riktigt trist ställe att stå på men det fick gå.
Jag hade kaffe och en matig macka med mig så det blev min lunch.
Rent och snyggt i bussen efter grabbarna så jag väntade in min tid bara och körde sedan vidare.

Så grymt tråkigt att köra den långa vägen hem ensam. Pratade i headset med dotter och med min goa vän. Bra att ha något att fördriva tiden med.
Mycket trafik och tung trafik.
Välde fram långtradare hela tiden och till 80% utlandsregistrerade.

Anlände till Västerås på eftermiddan och tankade först, tömde toan, fyllde sanervätska. Spolade av bussen med högtryck det lilla som blivit.
Fyllde spolarvätska som föregående förare inte gjort. Jag använde inget men såg att det var bara hälften kvar.

Snyggade till invändigt.
Golven rena och fina så det var bara att parkera. Skönt slippa storstäda.
Jag var väldigt trött vid det laget.
Hade varit igång i 12 timmar och ville bara hem
Läste av förarkortet i datorn och åkte sedan hem.
Nu kommer inte jag jobba på nästan 14 dagar :)

Kör flytt idag lördag och städar imorn Söndag i dotterns lägenhet.
Vi blir flera som bär idag och jag har hyrt ett täckt fordon att köra med.
Hoppas vi får klart imorgon så det går att släppa lägenheten.
Vore skönt att ha det bakom när vi ska på semesterresan.

Jag var så trött igår kväll att jag lade mig redan innan 20.00
Hade efter hemkomst vid 17 tiden fixat mat. Bytte om och hängde in uniformen för ett par veckor och sedan bara gosat ner mig i soffan under varma filtar.
Frös och mådde tjyvens.

Skönt att ha lägenheten städad vilket jag fixade under torsdagen.
Även då med en riktig kamp då orken var så begränsad. Men jag fixade det.

Vaknade nu inatt vid 2 tiden och kunde inte sova. Hade ju sovit 6 timmar redan då jag la mig så tidigt.
Kroppen inställd på att gå upp tidigt.
Det är bra då vi måste upp jättetidigt på tisdag för att åka till Arlanda.

Gott med kaffe mitt i natten :)
Ska sova nån timme till innan jag går upp och fixar med kaffe och bubbelvatten till flyttdagen. Hämtar flyttbilen och åker till Ramnäs vid 9 tiden

Av Sirpa - 16 januari 2020 19:09

Nu har jag fått fram de kläder som ska med på resan till sol och värme.
Såg på väderprognosen att det skulle bli ca +21-24 den veckan vi är där.

Alldeles lagom tycker jag.
Gillar inte när det är sån där hög värme. Det blir bara jobbigt att göra något om det närmar sig 30 grader.

Tar med mig träningskläder självklart.
Några klänningar och något varmt till kvällarna. Badkläder givetvis.
Sedan räcker det. Vi blir ju bara en vecka där.

Skönt ha den biten klar.

Imorgon ska jag jobba och det blev tidigate än tänkt från början.
Ska köra såpass långt att min körtid inte räcker om jag inte tar en rast.
Måste ha ännu en innan hemfärd från Jönköping så det blir en lång arbetsdag

Jag kör bara fotbollspelare från Etuna och Katrineholm till Scandic Elmia.
Sen åker jag tom hem igen.
Efter hemkomst har jag jobbat klart innan semestern.

Fixade klart med mackor att ta med imorn.
Kommer bara att brygga kaffe med i thermos.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards