Alla inlägg den 27 januari 2020

Av Sirpa - 27 januari 2020 22:37

Imorgon far vi hemåt ifrån sol och värme här på Teneriffa.

Det har varit en härlig vecka med mycket bad, sol och god mat.

Vi tog en sista promenad längs stranden och butikerna.
Lillkillen ville ha något med härifrån.

Solen sjönk ner storstilat i havet som den gjort varje kväll.

Av Sirpa - 27 januari 2020 18:11

En skön snäcka på stranden imorse med en pytteliten kräfta i gjorde detta slingriga spår efter sig.

Kom att tänka på livets stig, hur den kan se ut.

Av Sirpa - 27 januari 2020 17:06

Imorse efter frukost tog jag mig en sista långpromenad här på ön Teneriffa.
Vandrade en bit bort från vårt område och till ett annat i närheten.
Där var det oerhört vackert.
Dessa blommor och palmer!!

Klippor ner till havet och en vacker byggnad på en höjd som inte var tillgänglig för allmänheten.
Stora grindar för och huset svårt att ens ta foton på.
Gjorde ett försök att fånga något på bild iallafall

Sandstranden sträckte sig långt bort och jag ville inte gå iväg för långt då det började bli väldigt varmt.

Nog är det vackert här men inte skulle jag då vilja bo här eller återkomma allt för ofta.
Jag är ingen vän av värmen.
Den tar alla mina krafter.

Njuter ändå av allt det fina innan solen nått upp alltför högt upp på himlen.

Av Sirpa - 27 januari 2020 08:17

Skrev till planeringen igår redan om hur det kommer se ut när jag ska börja jobba igen.
Det är ju dags på torsdag.

Har tagit semester fram till onsdag så jag hinner packa upp och fixa hemma.
Ta hem Nova från hennes husvagnssemester med min yngsta dotter.

Fick svar denna morgon från min goa chef att jag fått Eckerö tidig på Lördag och Vetlanda med Vsk bandy P19 på söndagen.
Skönt att ha planering klart så långt.

Skrev som svar att det blir toppen och att jag kan även köra torsdag om det finns något som slutar i vettig tid.
Jag ska ju upp 3.30 på Lördagsmorgonen så det är bra om dygnrytmen hålls.

Bandyn blir ju sent men det gör inget.

Idag är det vår sista hela dag här på Teneriffa. Vi ska ta tillvara den på bästa sätt.

Imorgon ska vi vara incheckade med resväskorna i hotellreceptionen vid 10 tiden så det kan hinnas med ett bad innan.
Vi får se.
Bussen går vid lunchtid och planet lyfter vid 14 tiden tror jag. Kanske något senare.
Hemkomsten blir sen iallafall och jag kommer sova kvar i Eskilstuna.

Straxt dags att väcka dotter och barnbarn för frukost

Av Sirpa - 27 januari 2020 07:32

Mot eftermiddagen igår började jag må underligt.
Kände mig jättetrött samtidigt som jag var rastlös och hjärtat rusade stundtals.

Försökte vila men det gick inte då hjärtat dunkade på så jag hade svårt att andas.
Försökte reda ut vad detta berodde på och kom bara fram till att jag börjar vara less på att vara sysslolös.

Det har snart gått en vecka här. Tiden som gått har vi ägnat åt bad, solat när den varit framme, jag har tränat och sen har vi ätit, shoppat lite och annars ingenting.

Tränade inte igår mer än att jag var ute och gick ett par kilometer. Det är ju ingenting för mig. Solade en kort stund bara innan det blev molnigt.

Hjärnan har redan börjat återvända hem och till allt som ligger framför mig. Vill liksom komma igång med allt.
Så det kan vara en inre stress som ligger på lur.
Likaså är jag trött på alla människor här.
Gapande, bråkande och skrikande ungar överallt.
På dagarna är det ju ett oväsen som får öronen att tjuta.

Dags att åka hem imorgon.
Det har varit toppen här men hemma är bäst.
Jag är nog ingen solsemestermänniska längre.
Vill ha nåt att göra

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards