Alla inlägg den 25 januari 2020

Av Sirpa - 25 januari 2020 21:51

Teneriffa.
Bland palmer och stenmurar hittade jag denna färgprakt

Av Sirpa - 25 januari 2020 14:41

Självklart njuter jag av blommorna och palmerna överallt i vår omgivning.

Gott om krabbor nere på lavastenarna på stranden. Lyckades på ett foto på avstånd av en parant herre som drog sig bort sidledes efter fotot

Av Sirpa - 25 januari 2020 14:37

Igår mot kvällningen gick vi bort till Supermarketen bredvid hotellet och köpte det som behövdes för att fixa en egen frukost på rummet.

Rostbröd, ost, yoghurt och andra pålägg, juice samt lite grönsaker.
Frukt fanns redan på rummet. Det ingick i välkomstpaketet som väntade på oss då vi anlände i Tisdags.

Lillkillen och jag vaknade tidigt imorse så vi satt och spelade Finns i sjön med kortleken de hade med
Sedan när poolen öppnade för motionssimning klockan 8.00 så gick jag ner och simmade de 50 längderna som behövs för att få ihop 1 kilometer.

Det flera vuxna denna morgon som simmade. Funkar bra för mig att ligga och simma längd efter längd när det är så fin omgivning.

Gick upp och duschade när kilometern var fixad. Sedan grejade vi till frukost på balkongen tillsammans. Alla tre hjälptes åt.

Det är inte alltid man har en så fin utsikt vid frukosten.
Vi rostade bröd i rosten som vi ställde på ett litet bord innanför dörren så sladden räckte till ett uttag.

Sedan åt vi i lugn och ro utan en massa stojande människor ikring oss som det är i bufferestaurangen.
Jättegott och trevligt.

Hjälptes åt att duka av och jag diskade.
Skulle aldrig falla mig in att lämna disk till rumsstädningen.

Vi bytte om och gick ner till poolen för sol och bad

Av Sirpa - 25 januari 2020 07:52

Jag har under massor med år viljat prova på att sätta ner fötterna i ett fiskspa där firrarna plockar hud och förhårdnader från mina fötter.

De ställen jag sett har inte känts seriösa.
Fiskarna har inte haft det bra eller så har det sett allmänt skabbigt ut.
Det på flera olika håll i världen.

Nu gick vi förbi ett massageställe här vid Playa Fanabe och där var det flera stora akvarietankar med fiskar.

Gick förbi först men sedan tillbaka igen.
Fötterna tvättades noga först innan de fick gå ner till fiskarna som genast satte igång och jobbade.

Mina gamla löpar/promenadfötter behövde sig en ordentlig genomgång.
Det var en speciell känsla med dessa söta fiskar plockande på mig.

De jobbade i omgångar. Gled iväg och vilade en stund och kom sedan tillbaka och plockade vidare.
Jag satt i 20 minuter i badet.
Dottern tog ett kortare fiskplock och riktig fotbehandling av en jätterar kvinna från Kina.
Hon fick råd och tips om sina fötter.
Alla förhårdnader togs bort och sedan fick hon en rejäl fotmassage.
Hennes fötter blev jättefina

Jag nöjde mig med fiskarna.

Lillkillen var jätteduktig som satt och väntade på att allt skulle bli klart.

Nu var det provat.
Fiskvård av fötterna.

Kommer inte att göra om det fast det var härligt.
Tycker synd om fiskarna och tydligen är det en stor risk för bakteriespridning med ett sånt bad.
Jag badar ju aldrig badtunna eller sånt heller med andra människor.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards