Alla inlägg den 28 januari 2020

Av Sirpa - 28 januari 2020 07:54

Den sista natten här under vår semestervecka på Teneriffa sov jag som en kratta.
Kände av en stor hemlängtan och samtidigt en känsla av glädje över allt vi gjort och sett under den vecka som gått.

Målet för oss var ju att i första hand se till att vila kropp och själ.
Kroppen har fått sitt tycker jag iallafall.
Den har både vilat och tränat och fått massor med god vegetarisk mat.
Kanske har vi tryckt i oss lite för mycket socker alla tre.

Dotterns mål med resan var att komma bort ett tag hemifrån och bara vara.
Göra det vi känner för. Sova. Äta och bara må gott.
Det har vi gjort.

Hotellet är helt fantastiskt.

Rekommenderar varmt om man bara orkar med stojande, skrikande och galet härjande barn som föräldrarna bara låter röja fritt.
Gårdagen var hemsk vad gäller dessa ungar.
Ljudnivån farligt hög all vaken tid.

Det är ju ett familjehotell.

När till och med mitt barnbarn tycker att det är för rörigt och stökigt med alla sockerstinna ungar, ja då är det för mycket.

Deras nästa resa kommer att bli hit igen men till ett lugnt hotell.
Ving är ju känd för att vara bra för barnfamiljer och det stämmer.
Det är ju inte deras fel att föräldrar inte uppfostrar sina barn till att ta hänsyn.

De som nu befinner sig här vill jag likna vid flockar av klättrande, skränande, skrikande och nedskitande apor.
Ja, det är så illa.
Som sagt, varken Vings eller hotellets fel.
Båda är fantastiska.

Bra service, trevliga människor, mycket aktiviteter och en underbar närmiljö.

När jag inte orkat oväsendet har jag dragit mig undan och rört mig på lugnare ställen.
Stundtals har jag varit på vårt fina rum med den härliga royalbalkongen och bara softat.

Det viktigaste för mig har varit att min dotter och barnbarn trivts.

Sängen jag sovit i har inte varit den bästa för höfter och rygg. Men det fixar jag.
Kommer ju hem idag och imorgon är jag åter hemma i min egen sköna säng.

Jag kommer att göra en sammanfattning av resan när jag varit hemma några dagar.
Kommer garanterat att sakna detta vackra.
Se bara utsikten från balkongen denna sista morgon.
Det är ännu helt mörkt och alla sover.
Ser bara lite personal i farten.
Poolrengöring och annat som görs med ordentligt.
Rent och fräscht hotell.

Sunwing Fanabe beach på Teneriffa



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards