Alla inlägg den 31 januari 2020

Av Sirpa - 31 januari 2020 20:17

Jag har faktiskt unnat mig en del soffhäng i eftermiddag och in mot kvällen.
Kände att jag behövde softa ner för att gå och lägga mig tidigt.
Ska ju upp före tuppen imorgon.

Plockade undan och vek tvätt under kvällen.
Bäddade rent i sängen tidigare på dagen.
Så det var jätteskönt att krypa ner i det svala nybäddade.

Har förberett träningskläder och annat inför Eckerökörningen imorgon.
Jag kommer att stanna i Grisslehamn och ta en lång powerwalk, äta och sedan lägga mig och vila nån timme.
Antingen i stugan vi bör ha tillgång till eller i bussen.

Har packat ner något att äta.
Fil och jordgubbar ligger redo i kylen.
Ska bara fixa thermos med kaffe imorn bitti och bre mig ett par mackor.
Det får räcka. Har med en burk tonfisk och clementiner också.

Om några timmar är det Februari månad.
Tiden går så himla fort.

Det var jättetrevligt att ha min som här en stund. Jag bjöd på köttfärsbiffar och bönpasta. Det var gott. Mycket protein.
Vi hade mycket att prata om.
Det händer mycket i hans liv också.
På både gott och ont.

Fint med lite mor och son tid, om så bara en kort lunch. Bättre än inget.

Straxt kommer jag att släcka och försöka få den sömn jag behöver.
Ligger vaken en liten stund till och väntar in passagerarlistan för min buss imorgon.
Om den nu hinner komma innan jag somnat.

Ska ha en gammelbuss imorn som är rätt trött och seg.
Men det går bra det också.
Men jag vill vara på depån i god tid för att hinna få den fin för mina gäster.

Natti Natti.
Vi ses här igen nästa månad :)

Av Sirpa - 31 januari 2020 15:35

Redan tidigare fixade jag ju ett gäng banankartonger.
Dessa har nu börjat fyllas med köksutrustning som jag kan avvara under den tid jag bor kvar här.

Rätt skönt att komma igång i lugn och ro med packningen.
Hade ju aldrig kunnat hoppas på att hitta boendet på landet så snart efter att jag boat in mig i den här lägenheten.
Det blir drygt ett år som jag bott här när det bär iväg bort, till Eskilstuna.

Mitt jobb tar ju mycket tid i anspråk så det gäller att passa på och packa när tid ges till det.
Nu följer en hektisk period med mycket körningar. Hinner hem och sova, ta hand om Nova och byta om iallafall.

Kommer sedan att varje gång jag åker till döttrarna att ta med några kartonger och ställa ner i källaren i huset.
Sakta men säkert...

Av Sirpa - 31 januari 2020 11:25

Efter all tvätt hängts på tork härhemma så bytte jag om till träningskläder.
Det var soligt och vackert ute när jag med raska steg travade iväg mot Jakobshöjden via Djäkneberget.

Där väntade Yvonne och vi ordnade med uppsägningen av lägenheten och garageplatsen.
Kände trist att säga upp denna fina tvåa jag ni har men drömmen om att få möjligheten att flytta ut på landet är nu här.

Tre månaders uppsägningstid.
Alltså ska det vara städat klart och tomt den 30/4.
Som det känns nu kommer jag att vara utflyttad tidigare.

När pappren var klara fortsatte jag min vandring. Tyvärr kom det moln och solen försvann.
Gick hemåt då jag hade lite bråttom.
Min son kommer och äter lunch med mamma idag :)

Kom hem till en väldoft av all tvätt som hängde på tork.

Det blev nästan 5 km i benen idag också.

Av Sirpa - 31 januari 2020 07:00

Det är helt galet vad tiden går fort.
Den första månaden i detta år har redan passerat när denna dag är slut.
Januari 2020.

Tycker inte att det var så länge sedan som jag hade julgranen uppe.

Idag har jag en ledig dag. En välbehövlig sådan. Inte för att vila, utan för att först v allt på morgonen, gå ner med tvätten från resan till tvättstugan och få allt detta rent.

Sedan när klockan är lite mera blir det så dags att gå ner på stan till Masmästarens kontor och skriva på uppsägning av min fina lägenhet samt garageplatsen.
Känns lite märkligt det också.
Det här är den finaste lägenheten jag någonsin bott i.
Jag väljer ändå att lämna den för att uppfylla den dröm jag burit i många år.

Att flytta ut på landet.

Senast om 2 1/2 månad går flyttlasset till en annan kommun och annat län.
Jag lämnar Västerås för gott.
Det finns ingenting i denna stad som binder mig kvar här.
De depåer jag jobbar ifrån finns i Västerås och Hallstahammar.
På behörigt pendlaravstånd.

Igår var en tidigare kollega och tittade på den här lägenheten. Som det lät då på honom så väljer han att ta över den.
Det gör han helt rätt i.

Så idag den 31/1 är en händelserik dag så sett. Påskrift för framtiden.
Ett steg vidare till det jag verkligen vill.
Denna lägenhet blev en mellanlandning på ett år, som en rekreation efter separationen från x et.
En bra sådan, då jag verkligen känner mig som en hel människa igen.

Idag kommer min fina son och äter lunch hos mig. Det ska bli givande att prata en stund och höra hur livet går för honom.
Det är ju tyvärr inte så ofta vi hinner ses.

Nu är klockan 7 och det är dags att fylla upp tvättmaskinerna i källaren.

Fotot är mitt blivande hem :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards