Direktlänk till inlägg 2 april 2020

Hemskt väder

Av Sirpa - 2 april 2020 20:39

Det var ett tag som jag och Nova var riktigt oroliga då vinden slet i husvagnen och haglet slog mot taket så Nova satt i handfatet och tittade förskräckt upp mot takluckan.

Jag var också bekymrad över våra 5 hönor och tuppen som var ute i det hemska ovädret.
De hade sökt skydd bland buskarna i hästhagen som tur var.
När det började skymma kom de hem och jag kunde stänga dörren om dem i hönshuset, vilande på sin pinne i trygghet.

Massor med träd har blåst omkull över vägar. Tusentals hushåll är utan ström här i Sörmland
Tak har blåst av och kycklingar har fått sätta livet till.

Förbannat också!!!
Som om det inte räcker med elände för folk nu med det jävla viruset härjande.

Efter häftig hagelskur på kvällen är nu marken helt vit.


Svärsonen ställde sin bil intill min vagn som vindskydd
Dottern och jag hade redan parkerat våra bilar nära vagnarna så det bryter vinden något.

Nu är det kväller och det blåster kraftigt ännu. Hoppas strömmen stannar kvar för annars får vi problem. El behövs för värmen i våra husvagnar.

Blir nog en småjobbig natt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Av Sirpa - Måndag 6 maj 16:35


Nu har jag gjort första långpannan med äppelkaka tillmin födelsedag. Tänkte ta med till jobbet också sen veckan efter jag fyllt så kollegorna får lite oxå. Ska köra några dagar på Håbo Buss innan jag sticker till Norge på sommarens första körning...

Av Sirpa - Söndag 5 maj 07:57

En helt otrolig dag måste jag säga, vad gällde vädret och hur mycket jag lyckades åstadkomma härhemma. Helt slut på kvällen men vad gjorde det när jag hade fått till så mycket inför sommaren och framförallt mitt födelsedagskalas om en vecka. Vä...

Av Sirpa - Lördag 4 maj 07:21


Stallkatten Lussan är så underbart söt och go. Hon vet hur man kopplar av i solen minsann. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards