Direktlänk till inlägg 2 april 2020

En självklarhet

Av Sirpa - 2 april 2020 20:55

Göteborgsvarvet, det helt underbara loppet som är en stor folkfest i Göteborg varje år.

Mängder med människor från väldigt många länder kommer och deltar i detta halvmarathon.

Jag har själv genomfört loppet två gånger.
Varit med som åskådare flera gånger.
2015 var semaste gången jag kom hem med medaljen runt halsen.

I år 2020 blir det inget Göteborgsvarv.
Inga andra lopp heller tyvärr.

Covid19 sätter stopp för allt som är helt underbart och efterlängtat.

Människor drabbas i alla led, överallt i hela världen.

Vi som hade startplats i Göteborgsvarvet fick flera möjligheter till att göra något med startavgiften som vi betalat för att delta i loppet och allt därikring.

Jag valde det första alternativet.

Självklart låter jag pengarna vara kvar där jag betalat dessa så att Göteborgsvarvet får en chans att komma tillbaka nästa år.

Jag skänker min startavgift till Göteborgsvarvets överlevnad.
Jag hoppas att så många som möjligt följer mitt exempel.

Visst vill vi ha det fantastiska kvar, eller hur??

Som tack fick jag ett fint diplom via mejl.

Vi ses igen 2021.
Träna vidare och håll formen.
Vi återkommer.

 
 
Amisa

Amisa

2 april 2020 21:29

Ja, det känns tomt med allt som inte blir av i år, men vi får vara glada och tacksamma om vi lyckas behålla hälsan, vi får väl prioritera det nu.

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Sirpa

3 april 2020 13:26

Så är det :) Vi får leva så gott det bara går. Det andra får komma sedan.
Jag börjar jobba igen på Måndag.
Det är inte mycket att göra men ändå några timmar. Ska köra lokalbuss i Hallstahammar. Denna gång morgonpass som är mera jag tidsmässigt :)
Så det är bara att tvätta händerna och le stort.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards