Direktlänk till inlägg 4 april 2020

Softar i husvagnen

Av Sirpa - 4 april 2020 12:42

Gårdagen var min första dag som jag kände mig frisk. Det var jätteskönt.
Självklart inte hundra i orken på långa vägar men alla symptom var över.
9 dagar tog det för mig om man räknar från när jag blev riktigt dålig och tvingades bli hemma.

Så efter frukost igår tog jag Nova med mig och gick ner i källaren.
Där var det ju en enda röra med mina och dotterns tillhörigheter, blandat med husfolkets grejer.

Satte igång att röja, flytta om, komprimera, packa om och fixa lite förvaringsplats i form av trådbackar.
Fick på så vis undan en massa som bara stuvats in där i ren utmattning efter båda flyttarna.

Målet är att kunna ha ett av rummen till bara husfolkets saker som ska flyttas iväg i början på Juni.
Då är det väldigt enkelt att bara bära ut och köra iväg.

Tog en kort fika med dottern efter ett par timmars jobb och fortsatte sedan ett par timmar till.
Det tog på krafterna.
Dessutom är ju källarluft ganska rå och kall så det åt rejält på min ork.

Nova gillade inte att vara därnere.
Jag ville att hon skulle spana efter möss som ev kom fram när jag röjde.
Inte att hon gjorde det.
Hon letade reda på ett varmt ställe i pannrummet och lade sig att sova.

Hängde med dottern och hämtade barnbarnen från skolan. Vi kastade återvinning och kom sedan hem för att äta lunch.
Vilade en stund efter det.
Fyllde båda husvagnarnas vattentankar och plockade i min vagn.
Så skönt att orka göra saker utan att hosta lungorna ur mig

For senare under eftermiddagen till Finska Hembageriet och köpte lite till påsk.
Köpte även bröd och annat som jag ska lämna till mamma kommande vecka.
Färskt och fint som jag sålänge förvarar i frysen.
Jag ska ju jobba i Hallstahammar så efter jobbet kan jag åka till mamma i Surahammar.
Hon behövde få nåt hämtat från apoteket också så jag tar det samtidigt.

Kom isäng rätt sent igår då jag hängde kvar vid tv:n i vagnen.
Skönt att vara uppe lite längre och inte "självdö" redan vid 18 tiden som jag gjort hela tiden jag varit sjuk.
Till och med tidigare vissa dagar.

Imorse vaknade jag med migrän. Som ett brev på posten givetvis, när jag annars mår så mycket bättre.
Åt en hel del gottigt med socker igår så det kan ju vara därför som attacken kom.
Tog tabletter, somna om.
Vakna vid 7.30 Gick in i huset. Åt frukost med de andra.
Huvudvärken återvände och gick inte över förrän dottern gav mig en tablett som hon använder vid migrän.
Receptfria, så det var inga konstigheter.

Vilade och det gav med sig.
Fast efter en kort promenad på en kilometer var jag tvungen att sova en stund.
Tabletten tog ner orken helt.
Kändes som blodflödet ströps överallt.
Tabletten hade ju effekten att dra ihop blodkärl i hjärnan så migränen släppte
Den drog nog ihop alla i hela kroppen.

Sov en halvtimme och huvudvärken är som bortblåst.
Väljer nu att vila och ta det lugnt resten av dagen.
Hade tänkt fortsätta röja i källaren men det får vänta.

Fixade mig en go kopp kaffe, tog en bulle som kommer från Finska Hembageriet.
Så god!!
Skiter i att jag är onyttig nu.
Får strypa tillflödet av kalorier när jag börjar jobba igen

Unnar mig att leva som jag vill och känner för just nu.
Är så jätteglad över att vara frisk igen och kunna jobba. Göra saker som ligger och väntar.

Efter påsk måste jag byta däck på Cindy, min lilla bmw gumma samt besiktiga henne.
Min lilla pendlarbil behöver ju vara fräsch.
Har däckhotell så jag behöver bara boka tid, lämna in henne och sen är det klart.
Fixas på 10 minuter medans jag väntar.

Idag softardag i vagnen.
Lockar inte att vara ute mer än det jag redan varit idag.
Blåst och svinkallt fast det är vackert soligt.

Nova softar i solskenet i vagnen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Av Sirpa - Söndag 7 april 13:09

Fast jag var bortrest i jobb hela Påskhelgen så jag missade allt påskfirande hemma med allt vad det brukar vara. Äggletning, påskbuffe och påskgodis. Nu hade tjejerna en överraskning åt mig när jag kom hem. Dem hade sparat mat åt mig från buffen...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards