Direktlänk till inlägg 22 juli 2020

Plockade Svarta vinbär

Av Sirpa - 22 juli 2020 07:09

Jag jobbar ju så grymt mycket just nu denna månad att det blivit jättesvårt att hinna med allt hemma.

Gräset är jättehögt nu och måste absolut klippas imorgon torsdag när jag har den enda lediga dagen.
Kommer hem jättesent ikväll och får inte sova länge för sedan på fredag måste jag gå upp 2 på natten för att åka till jobbet.

Väldigt begränsad ledighet.

Igår morse innan jag skulle iväg till körningen jag är ute på nu i två dygn så gick jag upp extra tidigt för att hinna plocka ner Svarta vinbären innan de blivit övermogna och trillade av sin gren.

Fick ihop 1.5 liter så nu finns det ca 5 liter totalt i frysen. Det känns bra inför vinterns C vitaminer.
Älskar Svarta vinbär.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 4 juni 05:42


Jag har ju sedan många år tillbaka haft problem med att jag inte riktigt klarar av höga temperaturer. Dvs att jag inte kan utföra alltför ansträngande fysiska arbeten när det är så varmt och dessutom kvabt som det varit några veckor nu. Men det g...

Av Sirpa - Måndag 3 juni 17:48

Jag älskar den djupröda färg som Jättevallmon har här i rabatten. ...

Av Sirpa - Lördag 1 juni 18:00

Tiden går väldigt fort. Det är nu ett år sedan som jag valde att ta ut pension. Tanken var att jag skulle kunna trappa ner jobbandet men så blev det ju inte med de helt galna boendekostnader jag haft under vinterhalvåret. Under flera månader f...

Av Sirpa - Fredag 31 maj 18:55

Jag har inte hunnit fått in allt som jag tänkt under Maj månads blogg. Några vackra foton kommer här från mina jobbresor ...

Av Sirpa - Tisdag 28 maj 12:44

Jag lever ju som singel, helt självvalt! Men i Geiranger trillade jag dit och blev helförälskad. Se bara vilket vackert par vi är jag och min härliga Trollgubbe :) Lika stora näsor har vi ... Visst är vi ett perfekt par ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards