Alla inlägg den 2 mars 2022

Av Sirpa - 2 mars 2022 07:06

Igår på min lediga dag blev det lite festligheter på kvällen med mina närmaste kollegor som jag bor med i samma hus här under säsongen.

Jag fixade till en Tacosbuffe.
Med både Nötkött i färsform och Soyafärs.

Gjorde allt klart på eftermiddagen så det stod färdigt och feamdukat när gubbarna hade sin rast.

Sedan blev det kaffe och glass.

Lite mys ville jag ha innan det är dags för mig att lämna allt i slutet av nästa vecka.

Av Sirpa - 2 mars 2022 07:00

Dessa är för mig ett Våtecken.
Gula Tulpaner som jag unnade mig att inhandla igår på Ica här i Duved.

Av Sirpa - 2 mars 2022 06:53

Efter 5 stycken 12 timmars arbetsdagar var jag så ledig igår
Det var välbehövligt kan jag lova!!

Jag var så trött och slut i mina händer efter allt slit med folks skidor och den tunga hanteringen av busstvätt här att jag knappt kunde hålla en kaffekopp. Än mindre mobilen, det gjorde så ont och fingrarna svullna och röda.
Kände mig febrig.

Fruktansvärt tunga och svårhanterliga portar till att börja med och sedan slangar som väger bly att dra omkring med på golvet.
Redan vid några få minusgrader tvättas det utomhus.
Kallt och fruktansvärt halt.

Jag är van vid automatiska portar eller lätta portar samt skenor uppe i taket med tvättmedel samt högtryckshandtag hängande fria så dessa hänger med när man går.
Det är min värld i busstvätt.
Eller helt automatiska där man bara ställer bussen och trycker på knappar.

Nåja. Alla ställen har ju sina val och det som finns här är för tungt för mig iallafall.

Igår fick jag klart med hemfärd en dag tidigare så jag kunde gå på Provtagning den 14/3 på Hjärtmottagningen.
Det ska tas EKG, blodprov och blodtrycksmätning.
Har ju sedan tid hos min Hjärtläkare dagen efter.

Jag lämnar Duved sent på eftermiddan 12/3 för gott.

Återvänder kanske någon gång i framtiden och hälsar på om jag får körningar hit hemifrån med buss.

Jag tog bilen till Ica och handlade.
Tvättade kläder. Gjorde rent i badrummet.
Dammsög huset och rengjorde överallt.
Så den biten är klar för resten av min tid här.
Kommer självklart underhållsstäda vartefter.

Packade på mitt rum och tömde ur lådorna i köket som innehöll mina varor.
Fixade mat.
Åt en lätt lunch och låg sedan en timme och sov faktiskt.

Skottade balkongen då det började läcka in genom taket ner i hallen.
Inte bra för mina värkande händer.

Tv:n stod på i tvrummet hela dagen och jag följde utvecklingen i Ukraina.
Det är fruktansvärt det som händer.
En av orsakerna till att jag vill hem till mina nära och kära.
Framtiden är så oviss igen.
Vi ska vara samlade i dessa orostider och inte spridda över landet.

Min ork är slut för det här stället.
Att jobba i sådan press och sådan motvind ständigt tar knäcken på en.
Spelar ingen roll hur mycket vi förare än levererar här så är det aldrig nog. Kunder missnöjda och klagomål till oss via arbetsgivaren.
Allt är ju bussförarnas fel. Vädret, förseningar, trångt i bussarna, otympliga skidboxar osv osv... Listan är lång.

En har redan åkt hem, jag åker snart och en tredje är på gång att ge upp han med.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21 22 23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards