Alla inlägg den 7 mars 2022

Av Sirpa - 7 mars 2022 01:56

Mina döttrar och barnbarn gillar verkligen inte läget över att jag är så långt borta hemifrån nu när det är så oroligt i världen.

Jag känner heller inte att det är på nåt vis rätt att jag är 64 mil hemifrån.
Det är där jag behövs, inte här.

Att jag inte lämnat redan beror helt enkelt på att jag vill var just med min arbetsgivare och stanna tills sportlovstiden är över och att det blir lugnare här innan jag åker hem för gott

Min närmaste chef är toppen och han gör allt han kan för att jag ska ha något lättare den sista veckan då jag är så fullständigt less och slutkörd.
Han tog bort dom två kvarvarande kvällskörningarna så jag får 8-9 timmar långa arbetsdagar istället för 12 timmars.
Enorm skillnad för mig.

Nu i det här läget är inte pengar allt utan att jag ska mäkta med de dagar som är kvar
Jobbade 7.45 till 18.00 under söndagen och det var alldeles tillräckligt.
Var helt slut när jag parkerat bussen efter tank, städ och tvätt.
Den var så igenomskitig efter den slaskiga dagen med snöfall och plusgrader.

Måndagen är en ledig dag. Den är riktigt välkommen.
Ska packa så mycket som det bara går.
Tvättade en sista maskin igår kväll för att ha rent till sista dagarna.
Det som blir vartefter nu åker med hem för tvätt

Får se om jag kommer åt att tvätta min bil under måndagen. Vore skönt då boet salt och äckel från den innan hemresan.
Då blir det nytt lager skit.
Har en del sånt packat som tål kyla. Det kan lastas in.

Ligger vaken nu på natten.
Vaknade genomblöt av svett mitt i natten. Hade drömt hemska mardrömmar som till sist väckte mig.
Gick upp och öppnade fönstret för att få frisk luft.
Det är plusgrader inatt och väntas bli snöfall igen.
Söndagen var väldigt blåsig och mycket liftar och backar stängda
Blir väl samma måndag.

Ska straxt släcka och sova vidare.

Kramdjuren sitter och väntar ivrigt på hemresan.
Hade ljus tända igår kväll vid min Skyddsängel som jag bad vaka över alla som drabbats av det hemska krig som pågår i Ukraina.



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21 22 23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards