Alla inlägg den 30 mars 2022

Av Sirpa - 30 mars 2022 05:19

Igår var vi tre kollegor med varsin Setrabuss till Stockholm.

Hämtade Grillska gymnasiet från Eskilstuna och åkte till Fotografiska.
Där väntade vi in tiden i bussarna mestadels medans elever och lärare var iväg på sitt.

Jag putsade och fejade i bussen som jag brukar göra under väntetid.
Åt medhavd frukost och försökte mig på att ta en kortare promenad i blåsten och snöfallet.
Det var isande kallt därnere vid vattnet.
Stundtals snöade det så det inte gick att se vattnet vid kajen.
Snön blev bara blött snusk på backen som sedan skitade ner bussen på hemvägen.

Tog en kort vila innan det var dags att lasta. Om man nu kan kalla det vila när jag gör ingentin annat än bara ligger ner och låter tankarna vandra fritt
Ville somna till en stund men det blev snabbt kallt i bussen och då var det omöjligt.

Försenade kom vi iväg alla tre bussarna.
Det är sällan skolor håller tiderna.
Det är synd då vi hamnade mitt i den värsta rusningen och det tog lång tid att komma hem igen.
Såg i min gps hur trafiken tjocknade på under den tiden vi väntade på eftersläntrarna.

Inte förrän vi kom bortanför Södertälje kunde trafiken rulla hyfsat.
Lastade av snabbt i Eskilstuna.
Full fart till depån i Hallstahammar för tank, städ, toatömning och tvätt av min stora dubbeldäckare.
Den var ordentligt nedskräpad och kladdig.
Uthälld energidryck på golv, Kexchoklad inkladdad i säten, smuligt överallt på golven och sätena.
Det serverades ju både frukost och lunch samt mellis i bussen och då ser den ut därefter

Toan full och hela bussen skitig utvändigt pga vädret.

Jag hade att göra 1 1/2 timme med att få bussen ren och fin igen.
Så det blev en lång dag.
Började straxt efter 6 på morgonen och låste bussen 20.00

Körde hem trött och svettig.

Fast den stora lunsen är så jobbig att städa så trivs jag allra bäst med den. Inte ens den nya bussen slår ut dubbeldäckaren som är min favorit.
Precis som Nallen var hos Björks när jag jobbade där.

Gillar stabiliteten hos dubbeldäckare och ytorna.
Köksdelen och förvaring av allt som behövs i bussen under resorna är toppen i den här Setran.
Jag hoppas att den får vara kvar i Hallstahammar och att jag får dom körningar som det behövs stor buss till.

Den här är jättefin dessutom och jag har redan börjat fixa till små skavanker och grejar till den så jobbet blir enkelt och praktiskt.
Putsar och städar överallt i skrymslen och vrån, i skåp och på hyllor.
Den ska vara fin och fräsch om den är i mina händer.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21 22 23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards