Direktlänk till inlägg 18 mars 2024

Ny vecka

Av Sirpa - Måndag 18 mars 10:50

Mitt bloggande har återigen hamnat på efterkälken.
Tiden har gått åt till att jobba och sedan vila.

Nu är det Måndag och ny vecka.
Förra veckan försvann i ett nafs
Torsdagen ägnade jag åt att köra ett härligt pensionärsgäng från Västerås till Strängnäs och Stallarholmen.

Den dagen blev alldeles lagom för mig.
Var bra trött bär jag kom hem på kvällen efter busstvätt som var nödvändig då den var igenomskitig utvändigt.
Invändigt räckte det med dammsugning.

Med min knepiga kropp just nu så är båda två lite kämpiga övningar.

Fredagen gick mestadels i vilans tecken.
Rörde på mig en del iallafall.
Körde barnbarnet till skolan. Tog hand om morgonen med smådjuren.
Hade tyvärr ganska ont igen

Lördagen var det till att gå upp vid 3 tiden för att åka till depå Hallstahammar, hämta buss och köra Eckerötur från Eskilstuna.

Tog även Strängnäs och Enköping.
Regn på ditvägen.

Väntetiden tillbringade jag i förarstugan i Grisslehamn. Helt själv då kollegorna åkte med båten
Åt min gröt, läste och sov.
Kaffe i magen inför hemresan som blev en kämpig sådan.

Fick veta att kvällsturen med Ms Eckerö ställts in då det skulle bli oväder.
Det blev riktigt oväder med kraftig blåst, regn som innan Upppsala övergick i rejält snöfall.

Trafikradion gick varm då det skedde olyckor överallt.
Vi såg en mitträckespåkörning längs våran fördväg.
Trafiken flöt väldigt långsamt.

Gick hyfsat ändå för oss i min buss.
Något försenade men sedan tog det extra tid då jag hade fått busstoaletten nerspydd och det var rätt skräpigt och nerdrällt i bussen
Ett festargäng som såg till att jag fick jobba extra med att städa efter dem.

20.10 tog jag ur förarkortet och var så grymt trött efter all städ och busstvätt att jag hade svårt att ta mig hem.

Hade bara minuter kvar av min 15 timmars ramtid när jag parkerat ren och städad buss

Tog mig hem med stor möda.
Bilen hade en 5 cm tjock isskorpa på ena sidan från snöovädret som frös på till kvällen
Den var inte lätt att forsera.

Landade hemma en timme senare
Det var galet halt längs vägarna.

Somnade jättesent. Hade svårt att varva ner och drt gjorde ont i höger sidan ordentligt.

Söndag morgon klockan 5 var jag vaken igen. Tog hand om smådjuren och valde sedan att vid 7.30 åka mot Surahammar för att hälsa på min gamla Mamma som jag inte varit hos på länge.

Handlade på vägen dit och väl där så bytte jag gardiner i hennes lägenhet och vi gick till hennes kompis i samma korridor och hälsade på då hon varit krasslig och inte orkat sitta med i matsalen och åta med de andra.

Hon blev jätteglad över besöket.

Jag hade med lite kaffebröd och Påskgottis till Mamma
Stannade där i över 4 timmar innan jag rullade hemåt.

Resten av Söndagen fick bli vila.
Jag var dränerad på energi och kände att det vart lite för mycket den dagen
In med värktabletter och isäng vid 21 tiden.

De sista fotona är från förarstugan i Grisslehamn.
Den är jättefint inredd av kollegorna från Valbodepån som gjort stugan så hemtrevlig.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards