Direktlänk till inlägg 26 mars 2024

Mässa i Norbergs kyrka

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match.

Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen.
Tydligen hade det varit önskemål från den som bokade att jag skulle komma med dubbeldäckaren som jag givetvis gjorde.

Vi lastade smidigt och rullade iväg 8.45
Valet blev via Hallstahammar Surahammar då den vägen är större.
Det fanns en del åksjuka ombord.
Anlände till Norberg efter 1.10 så det var ingen lång körning.

Snabb urlastning och jag kunde parkera för att äta min medhavda frukost.

Insåg att jag var väldigt nära Norbergs Kyrka och det var ju Palmsöndagen.
Mässa klockan 11.00
Helt perfekt. Jag väntade kvar vid bussen ett tag ifall något blivit glömt ombord och behövde hämtas.
Vid 10.30 låste jag och gick i lätt blött snöfall de 300 metrarna till Kyrkan.

Möttes av en vänlig Kyrkvärd och jag installerade mig långt bak ifall jag skulle bli kallad till bussen.
Därifrån kunde jag smyga ut utan att störa ifall att.

Tog lite foton medans jag beundrade den vackra Altartavlan med det vackert målade fönstret i mitten.




Tände ljus och swishade en slant till kollekt.

Satt sedan i stillhet medans övriga besökare började anlända till kyrkbänkarna.
Vi var inte många.
Mässan lite annorlunda med en Präst från Lettland.
Tog Nattvarden och när allt var över blev det lite nyfikna frågor till mig vem jag var. De trogna kyrkobesökarna reagerade över nytt ansikte i detas kyrka.
Tog med mig en kopp kaffe och gick raskt till bussen då det var dags för framkörning snart.

Trevlig stund i stillhet i kyrkan var precis vad jag behövde för själen.

Han precis fram till bussen när en förälder kom och hämtade presenter till ledarna från bussens bagage.

Körde fram bussen och vid 13 tiden lastade vi och rullade hemåt.

Många tack och fina ord om min körning vid avlastningen och sedan rullade jag till depån.
Toatömning, påfyll toakem, tankning Adblue, tvätt och svabbning av bussen.
Fick den ju som vanligt skräpig och skitig i mina händer på morgonen.

Bar ut en hel kasse med sopor redan på morgonen innan körning.

Var jättetrött när jag kom hem på seneftermiddan.
Inte körningen utan städningen.
Gör ont att kravla omkring krökt på övre våningen och krypa på knä i bagaget vid påfyll toakem.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards